اختصاص ۷ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبخیزداری کشور



صبح ساحل ، اقتصادی - معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال معادل هفتصد میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافته است.

ناصر حیدری پوری در بندرعباس افزود: از ابتدای سال بیش از پنجاه درصد این اعتبار ملی به استان‌ها پرداخت شده است.

مشاور وزیر و مجری طرح ملی آبخیرداری کشور افزود: در سراسر کشور بیش از ششصد و ۸۰ طرح آبخیزداری و آبخوانداری در حال اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۳۵ درصد است.وی گفت: در اجرای این طرح تلاش می‌شود از کمک خیران و جوامع محلی استفاده شود.

حیدری پوری افزود: در حوزه آبخیزداری امسال ۲۲ میلیارد تومان بودجه ملی به هرمزگان اختصاص یافته و استانداری هرمزگان نیز تعهد اختصاص ۵۸ میلیارد تومان داده است که اگر این مبلغ را تامین کند، وزارت خانه نیز ۵۰ میلیارد تومان دیگر به هرمزگان اختصاص می‌دهد.

وی گفت: امسال در سراسر کشور برای مقابله با بیابان زدایی و شن‌های روان با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان، بیست هزار هکتار مالچ پاشی می‌شود، که هزار هکتار آن در هرمزگان است.

حیدری پوری افزود: در زمینه مقابله با فروچاله‌ها با مرکز ملی زمین کشور آلمان برای مطالعه زمین شناختی و ارائه راهکار‌های مقابله با این پدیده قرارداد بسته شده است که دشت حسن لنگی شهرستان میناب و نازدشت رودان در مرحله نخست و سپس دشت غرب شهرستان بندرلنگه در این طرح مطالعه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هزمرگان نیزگفت: از ابتدای سال ساخت بیش از ۱۰۰ طرح آبخیزداری با اعتبارات ملی، خیران و مشارکتی در استان آغاز شده است که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۷۵ درصد است.امید ذاکری افزود: اگر اعتبار لازم تامین شود تا پایان سال بیش از ۲۰۰ طرح آبخیزداری در استان اجرا می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها