شبکه راه آهن 2117 کیلومتری که شورای همکاری خلیج فارس

راه آهن خلیج فارس



منامه: دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت: شبکه راه آهن 2117 کیلومتری که شورای همکاری خلیج (خلیج فارس) را از کویت تا پایتخت عمان به مسکات پیوند می دهد، در حال پیشرفت است و در سال 2021 پایان می باید .
عبدالطیف الذیانی در نشست شورای همکاری خلیج فارس که در کویت برگزار شد، گفت: "پروژه بلند پروازانه تأثیر گسترده ای بر توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه خلیج فارس خواهد داشت و باعث پیشرفت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می سود.  کشورهایی که در این پروژه شرکت کرده اند :  امارات ، عمان، بحرین، کویت ، عربستان ، قطر  هستند . 

عبدالطیف الذیانی در نشست شورای همکاری خلیج فارس که در کویت برگزار شد، گفت: "پروژه بلند پروازانه تأثیر گسترده ای بر توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه خلیج فارس خواهد داشت.
این راه آهن خلیج فارس ، همچنین به عنوان راه آهن شورای همکاری خلیج فارس شناخته می شود، یک سیستم راه آهن پیشنهادی است که تمام شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را در خلیج فارس متصل می کند.
هر یک از شش عضو شورای همکاری خلیج فارس مسئول اجرای بخشی از پروژه است که در قلمرو آنها قرار دارد و خطوط راه آهن و شاخه ها، ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل خود را نیز خواهند ساخت. هزینه های شش کشور نسبت به طول شبکه راه آهن در هر کشوری تقسیم می شود. در نتیجه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی بیشترین میزان پول را باید  صرف این پروژه کنند، و پس از آن عمان، قطر، کویت و بحرین. شرکت راه آهن عربستان سعودی شبکه ای را در عربستان سعودی، اتیهد ریلی در امارات متحده عربی، عمان ریلی در عمان و قطر ریلی در قطر توسعه خواهد داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها