منحصر به فردترین استادیوم جام جهانی 2022 قطر :

جام جهانی قطر 2022 در لباس عربی


نویسنده: سامیه طهورنیان

ورزشگاه جدید ال توماما به انگلیسی ( Al Thumama) در قطر ساخته شد . این استادیوم ویژه برای جام جهانی 2022 طراحی شده است. معمار آن نیز یک قطری الاصل به نام ابراهیم مؤقتا جیده و مشاور طراحی آن  هیریم است .

 این استادیوم یکی از منحصر به فردترین طراحی های بیرونی را در بین استادیوم های قطری دارد. می شود گفت که از لباس سنتی مردان قطری الهام گرفته شده است.

استادیوم در شش کیلومتری جنوب مرکز شهر دوحه قرار گرفته است که از مراحل گروهی تا چهارمین مرحله مسابقات را پوشش می دهد و تا 40،000 تماشاگر را می پذیرد. پس از پایان مسابقات قرار بر این است که بخشی از آن را به شکل لابی و بخش دیگرش را به شکل هتل با 20 هزار صندلی جهت بازدید و تفریح گردشگران استفاده کنند.  

هم اکنون این پروژه در مرحله نصب خنک کننده های پیشرفته است  زیرا طراح های آن با توجه به شرایط آب و هوایی قطر که بسیار گرم و طاقت فرساست ، تدابیری اتخاذ کردند که تا در تمام طول سال بتوانند از این استادیوم استفاده کنند .

استادیوم آل تاماما به گذشته علاقه مند است، و یک نگاه اجمالی هیجان انگیز نیز به فردای قطر دارد. در فرهنگ اعراب، غفیه (نوعی لچک که مردان عربی به سر می کنند )قسمت مهمی از مسیر هر پسر جوان را به بزرگسالی تشکیل می‌دهد  و کمیته عالی تحویل و میراث، سازمان که مسئول اداره ساخت زیرساخت های لازم برای جام جهانی است توضیح می دهد که: استفاده از سمبل های عربی و فرهنگی مان در طراحی استادیوم ورزشی یعنی نگاه جدی ما به جوانان و علاقه آنان به فوتبال و ورزش.

قطر جام جهانی 2022 قطر استادیوم قطر طرح لباس عربی

هفت استادیوم دیگر در قطر در شرف اتمام هستند که دو تا از این استادیوم ها برای مراسم افتتاحیه است. 

این رویدادها و پروژه ها زمانی که به افتتاح و یا بهره برداری نزدیک می شود، مسئله حقوق بشری کارگران مهاجر در قطر همچنان داغ است .

در سال‌های گذشته و به‌ویژه پس از اعلام نام امیرنشین قطر به‌عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲، حساسیت‌ها نسبت به شرایط بد کار و زندگی کارگران مهاجر در این کشور افزایش یافت. سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی حمایت از حقوق بشر رویکرد حاکمان این جزیره ثروتمند در قبال کارگران را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

عیسی النعامی، وزیر کار قطر اعلام قانون جدید را گامی دیگر برای تضمین کار شایسته برای کارگران مهاج ر و حمایت از آنان توصیف کرده است. از سوی دیگر، هوتن همایون‌پور، رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین‌المللی کار در دوحه قانون جدید را دارای آثار مستقیم و مثبت بر زندگی کارگران مهاجر در قطر توصیف کرد.

قطر در ماه‌های گذشته و بر اثر فشار نهادهای مدافع حقوق بشر، قانون بحث برانگیز کفالت کارفرما نسبت به کارگر را لغو کرده بود و تصمیم دارد با شرکت ها و کارفرماهای متخلف به جد برخورد کند تا شرایط جام جهانی را برای خود از این بحرانی تر نکند.  

پیشرفته ترین استادیوم جام جهانی قطر مسائل حقوق بشری قطر

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها