مرکز جراحی یک روزه در دوبی افتتاح شد

جذب توریست سلامت با جراحی یک روزه


نویسنده: سامیه طهورنیان

 

مرکز جراحی روز یا (Surgery Day)  و یا مرکز جراحی یک روزه (One day surgey)در دبی باز می‌شود. این مرکز پزشکی ویژه، برای ساکنان موتور دبی (Dubai motor) و مناطق اطراف آن است.

گلف نیوز هفته گذشته در یک گزارش ویژه از افتتاح اولین مرکز خدمات درمانی به نام جراحی یک روزه خبر داد. آنها به مطبوعات و رسانه ها اعلام کردند که اولین مرکز جراحی و پزشکی روز (surgery day)  یا جراحی یک روزه ،خود را در منطقه دبی موتور شهر آغاز کرده است.

حسام محمد عبید القطامی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرکل اداره بهداشت دبی، گفت: «مسئولان دبی سعی دارند که مفهوم جراحی یک‌روزه را به‌عنوان یک موضوع محبوب و موفق پزشکی نه‌تنها در منطقه بلکه در جهان مطرح کنند. البته این مدل خدمات مبنی بر کیفیت بالای خدمات پزشکی و جراحی است که با بهترین شرکت‌های بهداشتی امارات همکاری می‌کنند. منطقه دوبی موتور اولین منطقه در امارات متحد عربی ست که دست به چنین اقدامی زده است. دیگر مناطق دوبی در آینده ای نزدیک این پروژه را در خود اجرا می کنند.

یازن ابو گولال، رئیس شرکت بهداشت و درمان امارات و مدیرعامل گروه KBBO، گفت: «ما شبکه ما را به شهر موتور (Motor city) گسترش می‌دهیم تا ابتدا شکاف طبقاتی در مراقبت‌های بهداشتی کشور امارات متحده عربی را بسیار کم کنیم.

 او در مورد گسترش این مراکز درمان به گلف نیوز گفته است که گسترش و توسعه خدمات ما به معنای این است که ساکنان محلی و توریست‌ها و گردشگران داخلی به‌صورت خیلی سریع و ویژه به خدمات عالی پزشکی  به همراه یک کادر مجرب دست پیدا کنند.

ابتدا منطقه موتور سیتی و سپس ورزش سیتی و جمیره را تحت پوشش قرار می‌دهیم. تقریباً تمامی درمان‌ها را برای تمامی رده‌های سنی در نظر گرفته‌ایم، از اطفال تا سالمندان.

اما فهرستی که به‌عنوان خدمات خود ارائه داده‌اند: خدمات درمان سرپایی، مراقبت‌های تخصصی و پزشک خانواده، اطفال، ان تی زنان باردار، زایمان، زنان، دندان پزشکی و رادیولوژی.

لیست جراحی ها: 

1. لوزه ها و آدنوئیدکتومی ها

2. دندان های عمیق آسیب دیده (چندگانه).

3. رینوپلاستی ساده.

4. زیبایی صورت صورت و لب ها.

5. جراحی های پستان مانند برداشتن پوسیدگی ها و زیبایی

6. ترمیم فتق ساده

7. روشهای اورولوژی مانند سیستوسکوپی

8. D & C (dilatation و curettage)

9. لاپاراسکوپی تشخیصی و آرتروسکوپی

10. جراحی ارتوپدی مانند درمان شکستگی های ساده بدون مفاصل

11. دفع کیست ها و لیپوم و سایر جراحی های پوستی

این مرکز پزشکی چهار طبقه است که به‌علاوه دوطبقه پارکینگ برای بیماران و بازدیدکنندگان.

امکانات دیگر شامل هشت تخت بستری، اتاق عمل مجهز به آخرین فن‌آوری‌های پزشکی و جراحی، امکانات پیشرفته آزمایشگاهی و رادیولوژی، و مجموعه کامل آندوسکوپی است که همچنین ارائه آندوسکوپی لیزر را ارائه می‌دهد.این مرکز جدید تازه‌ترین ابتکار شرکت بهداشت و درمان امارات است که نزدیک به 100 میلیون دلار را هزینه ساخت و اجرای این پروژه کرده است و 100 تخت برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

 اضافه کنیم که در راستای اهداف بلند مدت اقتصادی، امارات قصد دارد تا سال 2020 سالانه 500 هزار تا 1 میلیون گردشگر پزشکی یا همان توریست سلامت را جذب کشورش کند. تنها در سال 2015 توانست 260 هزار گردشگر درمانی را به خود جذب کند که رقمی نزدیک به 55 میلیارد درهم برای امارات متحده عربی سود در پی داشته است.

در چند دهه گذشته، امارات متحده عربی شهرت خوبی برای خدمات بهداشتی و خدمات عالی به دست آورده است. این کشور در خاورمیانه بین عمان و عربستان سعودی قرار دارد و بسیاری از گردشگران پزشکی را از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، روسیه، آفریقای جنوبی و چین جذب می کند. این کشور اغلب برای مراحل عادی از جمله جراحی پلاستیک، جراحی شکم، ارتوپدی، دندانپزشکی و مراقبت از پوست مورد بازدید قرار می گیرد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها