پـرداخت حقوق و امنيت شغلی كارگران



نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یكی از خواسته های مهم كارگران تامین امنیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی است كه باید به آن توجه شود.

احمد مرادی که  در سی امین جشنواره امتنان از كارگران، گروه كار و واحدهای تولیدی نمونه استان سخن می گفت ، افزود: کارگر در وهله ای اول حقوق و مزایای خود را می خواهد و بعد از آن و مهم تر از همه نیاز به امنیت شغلی دارد که هر مسئولی که در کسوت نظام جمهوری اسلامی بتواند این امنیت را ایجاد کند می تواند مدعی خدمت در جامعه باشد.وی با اشاره به اینکه در جهان، روزی به عنوان روز کارگر نامگذاری شده است نشان از اهمیت این قشر دارد. البته دین مبین اسلام هم از همان ابتدا کارگران را مورد اهمیت قرار داده است.مرادی تاکید کرد: قانون کار برگرفته از مکتب اسلام و برای حمایت از کارگران تصویب شده است اما نواقصی دارد که هنوز برطرف نشده است.عضو کمسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارگران ما نیاز به حمایت و قانونی خوب و روان دارند که کسی نیاید از این قانون طبق نظر خود تفسیر ارائه کند و بخواهد کارگر را محکوم کند.

وی تاکید کرد: دولت ۱۲۰میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که اگر این پول به صندوق تامین اجتماعی باز می گشت مشکل مسکن،بهداشت و تفریح کارگران حل می شد.مرادی یادآور شد: دولت ۴ هزار میلیارد تومان هم به پیمانکاران بدهکار است که عدم تسویه آن فشار را متوجه کارگران می کند در همین راستا مجلس دولت را موظف کرده است که طی برنامه ی ۵ ساله بتواند هر سال ۲۰ درصد از بدهی های خود را تسویه کند.وی در پایان تاکید کرد: کارگران نگران افزایش قیمت حامل های انرژی نباشند زیرا در بودجه سال ۹۸ اجازه ی هیچ گونه افزایش قیمت در حوزه حامل های انرژی به دولت داده نشده است.

 نقش كارگران در سال رونق تولید نقشی تاریخی خواهد شد

استاندار هرمزگان با بیان این که کارگران در خاکریز خط مقدم اقتصادی علیه دشمن قرار دارند، گفت: در سال رونق تولید نیز علی رغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی، نقش كارگران تاریخی خواهد شد.

فریدون همتی در سی امین جشنواره امتنان از كارگران، گروه كار و واحدهای تولیدی نمونه استان هرمزگان افزود: دشمنان این نظام همواره از طریق برنامه های تحریم در جهت سلب آرامش و به وجود آوردن مشکلات جدید برای مردم ایران هستند كه با توجه به عنوان" رونق تولید " باید برای عبور از شرایط سخت در سال جاری تلاش بیشتری كرد.وی با بیان این که دشمنان ما از هیچ تلاشی برای شکست دادن مان دریغ نخواهد کرد: آخرین و مهم ترین ضربه ای که دشمن می توانست به ایران وارد کند تحریم فروش نفت ایران بود که درحال حاضر نیز در مرحله عبور از این مشکل هستیم و جامعه کارگران نیز همواره با افزایش مشکلات درمتن حوادث و دگرگونی ها بوده است. 

همتی با اشاره به این که امسال به دلیل مسائل موجود، برای کشورمان سال ویژه ای خواهد بود، ادامه داد: امسال باز هم باید مانند زمان دفاع مقدس و تحریم هایی که از قدیم وجود داشته است با نشان دادن اقتدار و هم دلی و گذشتن از مسائلی که برایمان به وجود آورده اند عزت کشور را بالا ببریم. استاندار هرمزگان با بیان این که اخیرا طی مسائلی برای کارگران آلومینیوم مشکلاتی به وجود آمد، افزود: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد توانستیم بروز از مشکلاتی مانند مشکلات به وجود آمده برای کارگران هفت تپه جلوگیری کنیم. وی با بیان این که به سازمان تأمین اجتماعی گفته ایم آماده باشد تا در صورت لزوم به همکاری با ما بپردازد، گفت: اداره شرایط موجود کاری مهم و سخت بوده و در حال حاضر با مشکلات اقتصادی و نیز تحریم ها ممکن است در شرایطی دولت مجبور به تعدیل نیرو باشد به همین جهت به تامین اجتماعی تاکید کرده ایم که در صورت بیکار شدن تعدادی از کارگران حق بیمه بیکاری و بیمه درمان آنان بموقع پرداخت شود. همتی بیان کرد: همه مردم، مسئولان، خبرنگاران و اهالی رسانه باید بکوشند تا سرمایه گذارانی از داخل و خارج کشور به فعالیت در این استان تشویق کنند تا هرچه بیشتر ایجاد اشتغال کرده و بیکاری کمتر و کمتر شود. وی بیان داشت: همه مردم و مسئولان به نوعی کارگر هستند، زیرا همواره در حال خدمت رسانی بوده و می توان گفت این روز مربوط به همه ما است.

 رسیدگی به سه هزار پرونده در مراجع حل اختلاف كارگری هرمزگان

مدیركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینكه استان دارای كمترین تنش های كارگری است گفت: سالانه بیش از سه هزار پرونده در مراجع حل اختلاف استان بررسی می شود.سلیمی،در این مراسم  ضمن تبریک روز جهانی کارگر افزود: از جمعیت 1 میلیون و 700 هزار نفری استان بیش از 300 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند و با توجه به وظایفی كه وزارت متبوع بر عهده دارد مسئولیت ما بعنوان دستگاه خدمتگزار در قبال این قشر سنگین تر و نیاز به تلاش و همت دارد.

وی، اجرای طرح حمایت غذایی، اجرای طرح بیمه كارگران ساختمانی، آموزشهای پیشگیری از اسیب های اجتماعی، ایجاد واحد همیار كاركنان، پرداخت 252 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و 100 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خرد و خود اشتغالی، اجرای طرح كارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، پیگیری معوقات كارگری و انجام مشاوره را از جمله اقدامات این اداره كل ذكر كرد.وی بیان داشت: جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه، هر ساله با هدف تجلیل از کارگران، گروه های کاری و واحدهای نمونه در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری در بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می شود و امسال نیز این جشنواره برگزار شد اما با پیشنهاد تشكلات كارگری و كارگران عزیز، هزینه برگزاری این مراسم برای کمک به سیل زدگان اختصاص یافت. 

 تجلیل از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه

گفتنی است: در پایان  این  آئین  از كارگران، گروه كار و واحدهای تولیدی نمونه استان تجلیل شد.در این جشنواره، "محمد برازش" از شركت دشت گلروئیه در بخش كشاورزی، "روح الله رعیت" از شركت پالایش نفت بندرعباس در بخش صنعت، "شركت پتروصنعت گامرون" بعنوان گروه كار نمونه و "شركت هرمز پودر" بعنوان واحد تولیدی نمونه استانی  تقدیر شد.در این مراسم نیز از واحدهای نمونه شایسته تقدیر  و از انجمن صنفی كارگری نمونه  و...تجلیل شد.

ارائه شیوه‌های نوین کار، ابتکار و نوآوری، رعایت شئون اسلامی، رعایت ضوابط کار، بهره وری، پشتکار و جدیت در کار، مشارکت مؤثر در فعالیتهای گروهی و داشتن روحیه کار جمعی و به کارگیری خلاقیت و شیوه های مؤثر در کار از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب کارگران و واحدهای تولیدی نمونه لحاظ شده است.

تشویق کارگران تلاشگر در جهت ترویج هر چه بیشتر ارزش های اسلامی و اخلاقی وانضباطی در محیط کار، شناسایی کارگران مبتکر و خلاق بمنظور کاهش وابستگی، تسریع در استقلال اقتصادی و قدردانی از زحمات و تلاش های آنان از اهداف این جشنواره است.

جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه، هر ساله با هدف تجلیل از کارگران، گروه های کاری و واحدهای نمونه در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری در بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها