می‌گوییم به امید شنیدن



سال 97 با تمام سختی‌ها و پرفرازونشیبش گذشت امسال اما می‌تواند یکی از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران باشد سالی که با سین سیل آغاز شد و با افزایش تحریم‌های ناجوانمردانه خبر از بحرانی سخت در ایران دارد. بحران رکود و ورشکستگی بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی و افزایش تورم و شروع موج جدید بیکاری.

مقام معظم رهبری در تمام سال‌های اخیر برحل مشکلات اقتصادی مردم تائید کرده است و در سال رونق تولید نیز خواستار برطرف شدن موانع تولید و تسهیل فضای کسب‌وکار شدند. هر بار پس از منویات رهبری تعیین دستورالعمل‌ها و تشکیل کارگروه‌ها چه در سطح استانی و ملی آغاز می‌شود و مسئولان از عزم و اراده خود برای رفع مشکلات گفته اما پس از مدتی با نسبت دادن مشکلات به تحریم از زیر بار مسؤولیت شانه خالی می‌کنند.

درحالی‌که همه کارشناسان اذعان دارند برخی مشکلات تولید کشور ساختاری است و نتیجه دهه‌ها سیاست‌گذاری نادرست است. بروکراسی و فساد اداری سوءاستفاده از پست و مقام، رانت بازی و رشوه‌خواری، عدم‌حمایت و تأمین مالی همواره فعالان اقتصادی را تهدید می‌کند. اثر نوسانات ارزی و اقتصادی برکسی پوشیده نیست. مجموع عوامل داخلی و خارجی که قطعاً وزن محدودیت‌های داخلی از تحریم‌های خارجی بیشتر است شرایط بغرنجی را ایجاد کرده و حتی برخی از بنگاه‌ها را بر آن داشته تا با تعطیل کردن فعالیت خود در فعالیت‌های غیر مولد سرمایه‌گذاری کنند.

امروز بنگاه‌های اقتصادی همچون صبح ساحل در شرایط بحرانی به سر می‌برند. بحران کاغذ، توزیع ناعادلانه آگهی‌ها و غیره ریسک ادامه فعالیت در شرایط کنونی را بالابرده است. عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در شهریور 97 گفته انواع کسب‌وکارها به‌تناسب میزان تأثیرپذیری از تحریم از بسته حمایتی برخوردار می‌شوند اما مشخص نیست چگونه این بسته‌های حمایتی مشمول بنگاه پر سابقه صبح ساحل نشده و تمام این معضلات وعدم حمایت‌ها باعث شده بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی یکی پس از دیگری رو به تعطیلی بروند و اشتغال هزاران نفر به خطر بیافتد.

بنگاه‌هایی که نه برادری در رأس دارند و نه پدری که به‌افتخار نسبت فامیلی‌شان موانع پیش رویشان درکم‌ترین زمان برداشته شود. جناب استاندار و نماینده عالی دولت در استان شمارا خطاب قرار می‌دهیم و دست یاریمان به‌سوی شماست توقع نگاه خارج از تبعیض از جانب مسئولین انتظار زیادی نیست.

صبح ساحل مسئولیت خود در رسالت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی‌اش را در طول سال‌ها فعالیت به‌خوبی انجام داده است و در ادامه نیز به کوری چشم دشمنان فرهنگ به‌عنوان نخستین و قدیمی‌ترین جریان ساز عرصه خبر و رسانه و شناسنامه رسانه‌ای استان فعالیتش را ادامه خواهد داد.اما روی سخنم با شمااست بحران کاغذ به‌اندازه کافی فشار بر گردن روزنامه‌ها دارد و ترازوی فشار اقتصادی به‌جای سنگینی به سمت نوشته‌ها و عمق مطالب به سمت تبعیض و یکسونگری سنگینی کرده است تا جایی که توزیع ناعادلانه آگهی و فشار عدم پرداخت مطالبات دم خروس را نمایان نموده است.

گویا بازی‌های ژن خوب از آقازاده‌ها (کوچک زاده‌های واقعی) به بنگاه‌ها و شرکت‌های سوگلی نیز سرایت کرده است تا جایی که شاهد حمایت‌ها از افراد خاص در پوشش‌های مختلف هستیم. هشدار این نوع نگاه سلیقه‌ای که ریشه در همان ترویج فرهنگ یکسونگری و حبیب زادگی و دنباله‌رو آن تفکر است بسیار جدی است.

جدای از دشمنان خارجی گویا دشمنان داخلی در جایگاه مدیریت و لباس مسئولیتی که بر تن دارند آگاهانه یا غیرآگاهانه اقتصاد کشور را نشانه گرفته‌اند و با تصمیمات خارج از تدبیر خود به دنبال تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی توانمند و قدیمی هستند و با بهانه‌ای به اسم تحریم نه‌تنها چتر حمایتی خود را برداشته‌اند بلکه بارش فشارهایشان در آینده سیلی به راه می‌اندازد که قربانیان آن افراد بی‌گناهی هستند که بیشترین جرمشان سلامت کاری و صداقت است و برای گذران زندگی ساده خود در تلاش و تکاپو هستند. آن‌هایی که در هر شرایط هدفشان اعتلای ایران اسلامی و صلابت این مرزوبوم عزیز است.

در پایان بترسیم از روزی که در ترازوی عدل الهی به‌حساب مان رسیدگی شود، اگر ما به جرم خوب بودنمان محاکمه می‌شویم اشکال ندارد و هیچ باکی نیست اما به‌افتخار کارآفرین بودنمان و به قداست عرصه فرهنگ که در آن قدم گذاشته‌ایم دستور دهید از این جرممان چشم‌پوشی کنند.

نصایح رهبر فرزانه انقلاب را بر چشم خود می‌گذاریم و تا آخرین قدم پیش می‌رویم. توقع می‌رود مسئولین عزیز نیز فرمایشات معظم له را همان‌گونه که وظیفه‌دارند انجام و به‌جای ریشه‌کن کردن برندهای استان ازجمله روزنامه صبح ساحل به‌عنوان شناسنامه استان، چتر حمایت خود را بگسترانند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها