برگزاری دوره‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در دانشگاه آزاد بندرعباس




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به نقش سازنده مطبوعات در رشد فرهنگ و تنویر افکار عمومی اظهار کرد:امروز باوجود هجمه‌های دشمن مطبوعات پرچم‌دار و نماینده افکار عمومی در کشور هستند.
مهدی باقری در دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات استان هرمزگان اظهار کرد: تحقق اهداف نظام و اشاعه ارزش‌های انقلابی در کشور از مهم‌ترین رسالتی است که مطبوعات تاکنون توانسته‌اند به‌خوبی ایفای نقش کند.
وی حمایت و توسعه حوزه‌های مطبوعاتی در استان را خواستار شد و اظهار کرد: برای اعتلای هر حرفه‌ای در سطح کلان اولویت با آموزش است به‌طوری‌که رشد و توسعه در هر حوزه‌ای بدون توسعه آموزشی امکان‌پذیر نیست.


وی از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و حرفه‌ای خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مطبوعات با حضور اساتید مجرب و با هماهنگی خانه مطبوعات از برنامه‌های این واحد دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: توسعه‌ی رشته علوم ارتباطات در کنار رشته‌هایی علوم اجتماعی مدیریت، حقوق ازجمله اقداماتی است که دانشگاه در راستای بالا بردن کیفیت رسانه در استان صورت داده است.


باقری اظهار کرد: نگاه ما به رشته‌های روزنامه‌نگاری و مطبوعاتی یک نگاه صرفاً توسعه‌ای است و درآمدی نیست به‌طوری‌که هدف اصلی کمک به تحقق اهداف رسانه در کشور است. وی با اشاره به خدمات ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسائل ملی و مشارکت در توسعه‌یافتگی کشور تصریح کرد: رویکرد دانشگاه با توجه به مردمی بودن آن همیشه در خدمت مردم بوده و نوع حرکت آن سازندگی است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس عنوان کرد: مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به مطالبات علمی مردم با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و پتانسیل هر منطقه از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی دانشگاه در نقاط مختلف استان است.


در ابتدای این دیدار معصومه قاسمی مدیرعامل خانه مطبوعات استان هرمزگان تعامل و همکاری دوجانبه خانه مطبوعات و دانشگاه را خواستار شد و گفت: ظرفیت و استعدادهای مناسب مطبوعات در استان می‌تواند با بهره‌گیری از خدمات دانشگاهی به رشد قابل‌توجهی دست یابد.
وی ارتقای کمی و کیفی مطبوعات را در راستای رسیدن به استانداردهای لازم ضروری دانست و تأکید کرد: این مهم جز با همکاری همه‌جانبه به‌خصوص در حوزه آموزشی امکان‌پذیر نخواهد بود و بدون شک حمایت و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با این مجموعه می‌تواند با به‌کارگیری نیروهای مجرب و متخصص و آموزش‌دیده تأثیر شگرفی در توسعه این حرفه در استان بگذارد. وی از ساماندهی و در نظر گرفتن فضای مناسب برای خانه مطبوعات خبر داد و افزود: بعد از گذشت 15 سال از فعالیت خانه مطبوعات در استان موفق شدیم برای توسعه این مجموعه در فرهنگ‌سرای شهید آوینی بندرعباس مکانی اختصاصی را برای فعالیت‌های خانه مطبوعات تجهیز نماییم.


قاسمی از امضای تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای خبرنگاران استقبال کرد و افزود: ازهر حرکتی جهت ارتقای سطح علمی و تخصصی در حوزه رسانه استقبال می‌کنیم.
در ادامه این نشست، نایب‌رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات نیز با اشاره به پتانسیل خوب استان در حوزه مطبوعات گفت: زمینه برای جذب نیروی متخصص و کاردان در رسانه‌های استان فراهم است و دانشگاه می‌تواند با آموزش‌های لازم به خبرنگاران، درافزایش کیفیت رسانه‌ها ما را یاری کند.
مهراب رشیدی عنوان کرد: دانشگاه باید تعامل و همکاری خود را در کیفیت افزایی و کمک به برگزاری کلاس‌های آموزشی با خانه مطبوعات افزایش داده و به‌گونه‌ای عمل کند تا بتواند نسبت به یک تعامل دو طرف اقدام نماید.
گفتنی است در این نشست همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متقابل موردبررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای همکاری بیشتر دانشگاه و خانه مطبوعات استان مصوب گردید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها