فرماندار شهرستان بندرعباس خبرداد:

خرید تضمینی ملخ زنده از روستاییان هرمزگان



فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: حسب دستور استاندار محترم و برابر هماهنگی انجام شده با مدیر كل جهاد كشاورزی استان، از روز گذشته(11 خرداد) هر فرد روستایی می تواند به ازای تحویل هر کیلو گرم ملخ زنده مبلغ ٨ هزار تومان از دهیار روستای مربوطه دریافت كند و دهیاران نیز ملخ‌های خریداری شده را پس از جمع آوری در پایان هر روز به بخشداران تحویل و به ازای هر كیلو گرم ٩ هزار تومان دریافت كنند.

عزیزاله کناری در جلسه مدیریت بحران شهرستان بندرعباس با دستور کار مبارزه با ملخ، افزود: بخشداران مسئول مبارزه با ملخ در بخش مربوطه هستند.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: دهیاران باید در این زمینه اطلاع رسانی گسترده‌ای در سطح منطقه خود انجام دهند.

کناری با بیان اینکه دهیاران از طریق نیروهای مردمی محیط را رصد کنند و به صورت آنی به بخشداران اطلاع دهند، اظهار کرد: جهاد کشاورزی با نظر بخشداران ظرف مدت 2 روز تمامی دهیاران را آموزش دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شوراهای بخش به عنوان نیروهای تشویق کننده مردم در زمینه مبارزه با ملخ در خط مقدم قرار بگیرند.

فرماندار بندرعباس عنوان کرد: بمنظور تبدیل تهدید ملخ به فرصتی جهت ارتقای معیشت روستائیان حسب دستور استاندار و هماهنگی انجام شده با مدیر كل جهاد كشاورزی استان، هر روستایی می تواند روزانه به ازای جمع آوری و تحویل هر كیلوگرم ملخ زنده به دهیار روستای مربوطه مبغ ٨ هزار تومان دریافت كند و دهیاران نیز در پایان هر روز و پس از جمع آوری و تحویل ملخ‌های روستائیان به بخشداران به ازای هر كیلو ٩ هزار تومان دریافت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها