13

مهر

1403


اجتماعی

13 شهریور 1398 11:11 0 کامنت

بیمار رویدری که به علت تجویز اشتباه ناشی از تشخیص نادرست بیمار در معرض خطر مرگ قرار گرفته بود توسط پزشکان نجات یافت.

به گزارش صبح ساحل متخصص داخلی تیم کاروان سلامت استان یزد طرح نذر آب به منطقه رویدر اظهار داشت: خانم ۴۵ساله روستایی با دردهای مفصلی، بی حسی صبحگاهی و پروتیین اداری بالا مدتی در بیمارستان بندرخمیر بستری بود که درنهایت با تشخیص کم کاری تیروئید مرخص شده بود.  

مهدی حلوانی روز چهارشنبه تصریح کرد: اما این بیمار دارای علائمی همچون لوپوس شدید، تنگی تنفس، آبگرفتگی شدید اندام ها بوده که نشانه بیماری روماتیسم شدید است و اگر این بیمار به مصرف داروهای اشتباه ادامه می داد بیش از ۲ روز دیگر زنده نمی ماند.  

این پزشک بیان داشت: این بیمار بدون درمان برای بیماری رماتیسم از بیمارستان مرخص شده بود و پس از معاینه اولیه و مشاوره با استادان پزشکی در شهر یزد، درمان اولیه آغاز شده و برای دریافت درمان تخصصی به استان یزد منتقل شد.  

وی در ادامه تصریح کرد: برای بیمار دیگر هم با تشخیص رماتسیم داروی غیرمرتبط با بیماری تجویز شده بود که به دلیل مصرف داروهای نامناسب مشکل شبکیه چشم و کبودی پوست برای این مریض بوجود آمده است.  

این متخصص داخلی اظهار داشت: این درحالی است که به هیچ عنوان نیازی به مصرف داروهای های تجویز شده وجود نداشته و ادامه روند درمان موجب بروز مشکل های دیگری برای این بیمار می شد.

طرح ملی «نذر آب۲» جمعیت هلال احمر از ۶ شهریور در این استان آغاز شد و تا هشت شهریور ادامه یافت. 

این طرح ملی به مناسبت هفته دولت در مناطق محروم رویدر در شهرستان بندرخمیر و فین در شهرستان بندرعباس با هدف کمک به تامین آب شرب سالم، دادن خدمات حمایتی، معیشتی، بهداشتی و درمانی اجرا شده بود. 

دیدگاه ها (0)
img