کارگاه تخصصی روانشناسی ورزشی برگزار می‌شود



به گزارش صبح ساحل،رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، بیان کرد: امروز با رشد و پیشرفتی که در رشته‌های مختلف ورزشی به وجود آمده است کسب مدال و رفتن بر روی سکوی قهرمانی، هدف تمام ورزشکاران شده است، مسائل و حاشیه‌هایی که شاید در گذشته کم‌رنگ بوده، روزبه‌روز پررنگ‌تر و حتی به عنوان یکی از معضلات و دغدغه‌های مسئولان و مدیران ورزشی در سراسر جهان درآمده است.
الیاس محسنی افزود: فشار و اضطراب ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود که البته نداشتن استرس و اضطراب نیز مفید نیست چرا که میزان مشخصی از استرس سودمند است و باعث افزایش تمرکز و کارایی می‌شود اما استرس غیرطبیعی و بیش از اندازه به شدت بازده ورزشکار را پایین می‌آورد.
وی اضافه کرد: درک بهتر شرایط اضطراب‌آور و آموختن استراتژی‌هایی برای مقابله با آن‌ها و برنامه‌ریزی روزانه برای انجام فعالیت‌های ورزشی باعث می‌شود ورزشکاران بتوانند بر روی آمادگی خود تمرکز کنند.
محسنی ادامه داد: از همین رو توجه به روانشناسی ورزشی امری ضروری به شمار می‌رود و یکی از نیازهای هر ورزشی برای طی کردن مسیرهای موفقیت به شمار می‌رود.
وی ابراز کرد: روانشناسی ورزشی در رفتار مربیان، داوران، تماشاگران و به طورکلی هرکسی که در فضای ورزشی است، احاطه دارد و شاخصه‌های آن بر رفتار افراد مرتبط با ورزش تأثیرگذار است.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به این مهم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس کارگاه تخصصی روانشناسی ورزشی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی در دو کارگاه ذهن قهرمان و روانشناسی برای تمرین و ورزش توسط دکتر سید محمدکاظم واعظ موسوی استاد تمام گروه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه جامع امام حسین (ع) آموزش‌های لازم را می‌بینند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: مهارت‌های ذهنی ورزشکار، مدیریت خلق و هیجانات ورزشی، نقش شخصیت در استرس ورزشکار، عوامل پیشرفت ورزشی، موانع ورزشی بانوان، ویژگی‌های ورزشی کودکان، تأثیر والدین در پیشرفت ورزشی کودکان و رشد شخصیت و چگونگی تعهد و پایبندی به برنامه ورزشی از جمله مباحثی هستند که در این کارگاه آموزشی به آن‌ها پرداخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی از سوی کمیته ملی المپیک گواهینامه صادر خواهد شد، گفت: این کارگاه آموزشی ورزشی جمعه ۱۹ مهرماه با موضوع ذهن قهرمان و موضوع روانشناسی برای تمرین و ورزش در تالار فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار می‌شود .
گفتنی است این کارگاه آموزشی تخصصی ورزشی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان، هیات بسکتبال هرمزگان و اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها