رحمانی:توسعه صنایع دریایی در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است



 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری به عنوان سال رونق تولید، توسعه صنایع دریایی از برنامه‌های مهم و راهبردی این وزارتخانه محسوب می‌شود.

به گزارش صبح  ساحل رضا رحمانی روز پنجشنبه در بازدید از روند تعمیر کشتی کروبوت(با قابلیت حمل ۷۵ مسافر و ۴۰ تن) در اسلکه شهید محلاتی بوشهر افزود: در صنایع مختلف به ویژه دریایی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که باید حداکثر این ظرفیت‌ها برای تولید فعال شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در زمینه ساخت کشتی در انواع کلاس ها به تکنولوژی روز دسترسی پیدا کردیم و مهم این است که سفارش همه ارگان ها، نهاد ها و مردم در انواع کلاس ها به ویژه کشتی های خدمات رسان به واحدهای تولیدی داخلی سفارش داده شود.

رحمانی ادامه داد: ظرفیت کشتی‌سازی داخلی اکنون بسیار بیشتر از میزان تولید کنونی است و برنامه است تا این واحدها به حداکثر ظرفیت تولید خود برسند.

وی گفت: در این زمینه در حوزه تامین مالی تلاش و پیگیری لازم صورت گرفته چراکه با توسعه صنایع دریایی می توانیم ظرفیت فعالیت در جنوب کشور به ویژه استان های بوشهر، خوزستان هرمزگان را بیش از پیش فعال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باید همه به این باور برسیم که این توانمندی را داریم زیرا توجه به تولید داخلی راهبرد اصلی در جهت مواجه و حل مشکلات اصلی کشور مانند بیکاری است.

رحمانی تصریح کرد: در این ارتباط با پیگیری انجام‌ شده در جاهایی که واردات با وجود تولیدات داخلی است ممنوع شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خودگفت: اینکه محصولات پتروشیمی صادر کنیم شبیه به خام‌فروشی است که اکنون ما در دو تا سه لایه کار می‌کنیم ولی در دنیا بیش از ۱۰ لایه برای فعالیت صنعتی در زمینه محصولات پتروشیمی ایجاد

شده است.

رحمانی افزود: برای استفاده از محصولات پتروشیمی و فعالیت های بعدی صنایع پایین دستی تلاش شده تا در استان‌هایی مانند بوشهر صنایع پایین دستی محصولات پتروشیمی بیش از پیش توسعه یابد.

آغاز ساخت بزرگترین شناور آلومینونی کشور در کشتی سازی شهید محلاتی ، بهره برداری از کارخانه شیمی گستر لیان، آغاز عملیات اجرایی ، بهره برداری از طرح های تولید انواع انبارهای سرب و اسید صنعتی و جلسه اقتصاد مقاومتی و شورای گفت وگوی دولت بخش خصوصی از جمله برنامه های مهم سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به استان بوشهر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها