12

مهر

1403


اجتماعی

06 آبان 1398 18:05 0 کامنت

معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 878 نفر از مددجویان کمیته امداد هرمزگان در طرح قالب شوق زیارت با کمک خیران به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش صبح ساحل ، عیسی زارعی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به اجرای طرح «شوق زیارت» توسط این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح شوق زیارت مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند توسط کمیته امداد شناسایی و با کمک خیران و نیکوکاران زمینه سفر آنان به اماکن زیارتی فراهم می‌شود.

وی، یکی از اهداف طرح شوق زیارت را تقویت باورهای دینی و معنوی، افزایش روحیه نشاط و خودباوری در بین مددجویان و ارتقای سبک زندگی ایرانی- اسلامی خانواده‌ها دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 878 نفر از مددجویان کمیته امداد هرمزگان در طرح قالب شوق زیارت با کمک خیران به مشهد مقدس اعزام شدند که 120 نفر از آ ن ها در ایام سوگواری شهادت امام رضا (ع) به زیارت حرم امام هشتم شیعیان مشرف شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان هرمزگان با تشریح جزئیات برنامه شوق زیارت و توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت، بیان داشت: در قالب این طرح، مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را نداشته‌اند، شناسایی و با مشارکت مردم نیکوکار به این شهر‌های مقدس اعزام می‌شوند تا در کنار برخورداری از فضای معنوی و زیارت اهل بیت (ع) از آموزش‌های سبک زندگی، احکام، حجاب و عفاف و مهارت‌های زندگی برخوردار شوند.

زارعی گفت: خیران نیک‌اندیش استان می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد در سطح استان و یا مراجعه به سایت shogheziarat.emdad.ir در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند و از برکات معنوی آن بهره‌مند شوند.

دیدگاه ها (0)
img