جشن تکلیف دانش آموزان در شهرک مسکونی توانیر بندرعباس



آیین باشگوه « جشن تکلیف دانش آموزان » به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در شهرک مسکونی توانیر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از شبستان، دانش آموزان مقطع متوسطه اول پسرانه شهدای خلیج فارس با حضور در مسجد امام حسین(ع) شهرک مسکونی توانیر، طی آیینی رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

این آیین با حضور اولیاء دانش آموزان و با هدف ترویج فرهنگ دینی، ترغیب دانش آموزان به انجام فرایض دینی، توسعه عفاف و حجاب و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان برگزار شد.

حجت الاسلام « علی اصغر ملایی »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در این آیین که در مسجد امام حسین(ع) شهرک مسکونی نیروگاه بندرعباس برگزار شد، گفت: رسیدن به سن تکلیف، آغاز دور جدیدی در زندگی یک نوجوان مسلمان است.

وی با بیان اینکه نوجوانان باید در این سن با الفبای بندگی و معبودیت آشنا شوند، افزود: دانش آموزان در آیین جشن تکلیف به زیبایی الهی و معنوی جهت شناخت پروردگار و درک بالای کمال انسانی دست پیدا می کنند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) به تبیین ضرورت توجه مکلفین به احکام شرعی پرداخت و اظهار کرد: احکام شرعی همگی متناسب با توانایی ها و قابلیت های انسان وضع شده است.

وی عنوان کرد: وجود قابلیت های انسانی با رسیدن به مرز بلوغ و به تبع آن تشریع سن تکلیف در حقیقت زمینه ساز رسیدن به اهداف متعالی خلقت است.در ادامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام ملایی با حضور دانش آموزان و اولیای آنها برگزار شد.

در پایان برنامه نیز هدایایی به رسم یادبود به دانش آموزان ملکف اهدا شد.

« جشن تکلیف چیست؟»؛ وقتى پسر يا دختر به سنّ معيّنى رسيدند و بالغ شدند، به آنان «مكلّف» گفته مى شود.

كسى كه به سنّ تكليف مى رسد، بايد دستورهاى دينى را انجام دهد و به واجبات عمل كند و از آنچه خداوند ممنوع ساخته (يعنى محرّمات) پرهيز كند.

جشن تکلیف برای دختران مسلمان، در پایان ۹ سالگی و آغاز ۱۰ سالگی و برای پسران، پایان ۱۵ سالگی و آغاز ۱۶ سالگی می‌باشد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها