خطر حمله ملخ صحرایی به مزارع فارس جدی است



به گزارش صبح ساحل، محمدمهدی قاسمی شنبه ۳ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکنون در مرحله رشد مزارع گندم، کلزا و شتوی‌جات قرار داریم، گفت: هجوم ملخ‌ها در این فصل، امکان وارد کردن خسارت بسیار زیادی به مزارع را همراه دارد.

او با تاکید براینکه بهره‌برداران خطر حمله ملخ را جدی گرفته و هرگونه موضوعی در این ارتباط را اطلاع‌رسانی کنند، گفت: دسته‌های ملخ صحرایی از دوم اسفند به استان بوشهر وارد شده و مرزهای جنوبی استان فارس را هم با مخاطره مواجه کرده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه مبدا این ملخ‌ها، عربستان است، گفت: امروز ما نیاز به فراهم کردن تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ داریم و به استان بوشهر نیز چون در خط مقدم قرار دارد، کمک خواهیم کرد.

رئیس جهادکشاورزی فارس از هجوم ملخ به سه شهرستان جنوبی فارس شامل مهر، لامرد و لارستان، خبر داد و گفت: این سازمان برای مقابله با ملخ آمادگی کامل دارد و در این رابطه چارچوب کلی کار، وظایف دستگاه‌های ذی مدخل مشخص و کارشناسان ومدیران معین و امکانات شهرستانی به خوبی پیگیری شده است.

قاسمی با بیان اینکه سم لازم برای مبارزه اولیه با ملخ صحرایی خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت، گفت: انتظار این است نظیر سال گذشته کشاورزان عزیز با انسجام و عزم جدی از تمامی امکانات در اختیار به منظور مبارزه با ملخ استفاده کنند.

وی به هماهنگی با شرکت پخش فرآورده های نفتی به منظور تامین سوخت مورد نیاز تراکتورداران اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌های وابسته به جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌هایی که عضو ستاد بحران شهرستان ها و استان ها هستند همکاری لازم را با کشاورزان عزیز در امر مبارزه خواهند داشت.

آمادگی مبارزه با ملخ را داریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: علاوه بر سه شهرستان آلوده که به طور ویژه پایش می شوند، در ۱۴ شهرستانی که سال گذشته دستجات ملخ مشاهده شده آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ را داریم.

وی افزود: دو آمادگاه مبارزه با ملخ سال گذشته در لامرد و شیراز مهیا شده و کلیه امکانات اعم از ماشین های شاسی دار، سمپاش ها در این مکان ها متمرکز شده که به فراخور نیاز در اختیار شهرستان‌های مختلف قرار می‌گیرد.

قاسمی اظهار کرد: فرودگاه‌های سمپاش از سال گذشته آماده شده بود که در صورت امکان مبارزه هوایی انجام می شود اما ملخ ها غالباً در مناطق صعب العبور ریزش دارند که با استفاده از تراکتور و ماشین های شاسی بلند سمپاشی را انجام خواهیم داد.

او می گوید: بیشترین پهپاد سم پاش در استان فارس وجود دارد که در صورت نیاز برای مبارزه با ملخ استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: به منظور مبارزه با ملخ هفت میلیارد تومان اعتبار برای سال پیشرو پیش بینی شده است که با توجه به ضرورت مبارزه با ملخ، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقاضا داریم این اعتبار تامین شود.

قاسمی تاکید کرد: کشاورزان عزیز به محض رؤیت دسته‌های ملخ، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن همراه ۰۹۰۱۸۳۹۶۷۴ اطلاع‌رسانی ‌کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها