تصادف رانندگی پیشتاز در حوادث ویژه هرمزگان است



به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین قاسمی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۳۲۵ حادثه ویژه در هرمزگان توسط نیروهای اورژانس بررسی و خدمات رسانی شدند که از این شمار حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالای ۵ نفر، با فراوانی ۱۴۱ مورد و ۹۱۶ مصدوم و فوتی، بیشترین حادثۀ ویژه در این مدت بوده است.

قاسمی مجموع مصدومان حوادث ویژه هرمزگان در مدت مذکور را یک هزار و ۲۴۱ مورد اعلام کرد و افزود: از این شمار ۹۶۰ نفر جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده، ۱۶۱ نفر خدمات سرپایی در محل فوریت دریافت کرده اند و ۱۴۵ نفر نیز در زمان وقوع حادثه جان خود را از دست داده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده، ۱۲ حادثه ویژه با مصدوم بیشتر از ۱۰ نفر در هرمزگان رخ داده که از این میان واژگونی اتوبوس با ۴۹ مصدوم و فوتی و یک مورد مسمومیت غذایی در بستک با ۵۷ بیمار، جزء حوادث ویژه با بالاترین تعداد مصدوم و بیمار بوده است.

این مقام مسئول میانگین تعداد ماموریتهای روزانه اورژانس هرمزگان را ۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریتهای شهری ۸ دقیقه و در جاده ۱۴ دقیقه می باشد که مطابق با استانداردهای کشور است.

اورژانس هرمزگان دارای ۴۱ پایگاه جاده ای و روستایی و ۱۹ پایگاه شهری است.

حوادث ویژه، حوادثی است که به لحاظ وسعت حادثه، شدت و تعداد مصدوم، بزرگتر از حوادث معمول بوده و باعث به وجود آمدن شرایطی می شود که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدامات اساسی و فوق العاده است و تصادف با بیش از چهار مصدوم و دو فوتی در زمره این حوادث محسوب می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها