یک مسئول:

آلوده بودن برنج های وارداتی هندی محرز شده است



صبح ساحل، اجتماعی _ یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اثبات آلودگی برخی برنج های وارداتی از هند و پاکستان پس از 8 ماه افزود: مصرف این برنج ها ضرر دارد و باید تدابیری اتخاذ شود در برخی فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع نشود. به گزارش واحد مرکزی خبر، معصومه ابتکار در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اثبات آلودگی برخی برنج های وارداتی از هند و پاکستان پس از 8 ماه افزود: مصرف این برنج ها ضرر دارد و باید تدابیری اتخاذ شود در برخی فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار توزیع نشود.وی گفت: این موضوع پیش از این در موسسه استاندارد محرز شده بود و در مجلس شورای اسلامی هم اثبات شد و باید سعی شود که ما در توزیع این مواد سهیم نباشیم.سال گذشته در مورد برنج چنین دغدغه ای داشتیم و از آنجا که برنج آلوده به آرسنیک در ردیف اول علت های سرطان کودک قرار گرفته بهتر است به کودکان برنج ندهیم.

یک مسئول: محرز نشده است

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو گفت: آلودگی برنج‌های وارداتی به‌ویژه برنج‌های هندی به فلزات سنگین برای وزارت بهداشت محرز نشده است.

به گزارش ایرنا؛ حسین رستگار  افزود: اشخاصی که مدعی هستند برنج های وارداتی به ویژه برنج های هندی به فلزات سنگین آلوده هستند باید مستندات خود را به وزارت بهداشت ارائه کنند و پاسخگو باشند. وی با بیان اینکه آزمایشگاه دانشگاه ها مسوول سلامت کالاها هستند اظهارداشت: تاکنون نمونه ای از این برنج های هندی ( مشکوک به آلوده بودن) به آزمایشگاه های مرجع، ارسال نشده است.

رستگار ادامه داد: نمونه کالاهای وارداتی درآزمایشگاه دانشگاهها بررسی و سپس سلامت آنان در آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو تایید و رد می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها