سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان:

سرانه مصرف برق نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر شده‌است



 سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان در نشست صبح امروز، به بیان وضعیت مصرف سرانه برق در هرمزگان و توصیه به کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف برق پرداخت.

 

20 درصد کاهش هزینه برای خوش‌حساب‌ها

به گزارش صبح ساحل، سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان در ابتدای جلسه گفت: مردم همواره به‌صرفه جویی در مصرف برق نگاه ویژه‌ای داشته باشند. بحران کرونا در مصرف برق بسیار تأثیرگذار بوده است، مردم در زمان تعطیلات به سفر می‌رفتند و این امر در کاهش مصرف کمک بسیاری می‌کرد؛ اما امسال برخلاف سال‌های دیگر، مردم خانه‌نشین شدند و تمام مصارف تجاری و خانگی در جریان است و سرانه مصرف برق بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است. در کنار این مسائل، برق مصرفی صنایع نیز حیاتی است و قطعی برق آن موجب مشکلات بسیاری در بخش صنایع می‌شود. هر فرد با خاموش کردن یک لامپ اضافی باعث روشن شدن لامپ 2 میلیون نفر در سراسر کشور خواهد شد، وی همچنان توصیه کرد که مصرف برق به‌خصوص در ساعات پیک مصرف، کمتر شود. سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان در ادامه گفت که بیشتر نوسان‌های برق در ساعات پیک مصرف رخ می‌دهد که عمدتاً به دلیل افت فشار است که برای رفع این مشکل، 150 ترانس جدید به کار گرفته‌شده است. رنجبر در خصوص محاسبه قیمتی برق گفت: " برای خوش‌حساب‌ها به ازای هر 10 درصد کاهش مصرف برق، 20 درصد کاهش هزینه در‌ پی خواهد داشت". وی در ادامه افزود: در خصوص افزایش قیمت برق‌های مصرفی تاکنون گزارشی به دست ما نرسیده است و برنامه‌ای برای این موضوع نخواهیم داشت.

 

ارائه خدمات اینترنتی باعث کاهش هزینه‌ها شده است

علیرضا رنجبر در پاسخ به چگونگی خدمات مشترکین در بحران کرونا پاسخ داد: در این ایام شاهد خدمات غیرحضوری در تمامی کشور به مردم هستیم و تمامی درخواست‌های مشترکین از طریق اینترنت قابل‌اجرا است. همچنین ارائه خدمات اینترنتی باعث کاهش هزینه‌های شرکت توزیع برق شده است. سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان در ادامه گفت: با بالا رفتن مصرف بار شبکه، احتمال خاموشی در هرمزگان بیشتر است، در زمان پیک مصرف شرایط برقی به‌گونه‌ای است که احتمال بروز مشکل در شبکه افزایش پیدا می‌کند. همان‌طور که گفته شد بیش از 68 درصد از کل مصرف برق استان را بخش خانگی تشکیل می‌دهند لذا از هم استانی‌ها خواهشمندیم در زمان پیک مصرف در ساعات 13 تا 17، مصرف برق را مدیریت کنند. وی با توجه به جبران خسارات واردشده بر مشترکین ادامه داد: به‌طورکلی دو نوع خسارت برای مشترکان وجود دارد؛ یک خسارت پیش از کنتور و دیگری پس از کنتور است. شرکت توانیر با بیمه کردن تمامی مشترکان خانگی و تجاری را اطمینان خاطر به آن‌ها می‌دهد که در صورت بروز هر حادثه‌ای بعد از کنتور رخ دهد، تمام خسارات ناشی از این حادثه را از طریق شرکت بیمه‌گر پرداخت خواهد کرد. اما نکته قابل‌ذکر این است که هنوز شرکت بیمه جدید برای سال 99 تعیین نشده است اما به‌زودی سامانه‌ای برای جبران خسارات مردم، معرفی می‌شود.

 

  

  سرانه مصرف برق نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر شده‌است

   

زمینی کردن شبکه برق، هزینه‌بر است

رنجبر گفت: در هرمزگان 12 هزار کنتور هوشمند در کل استان نصب‌شده است که شامل ادارات، چاه‌های کشاورزی، اپراتورهای تلفن همراه و صنایع است. این مقام مسئول در ادامه از برق‌دار شدن روستاهایی با بیش از 10 خانوار خبر داد. وی افزود: با توجه به شرایط آب‌وهوایی هرمزگان و بررسی‌های انجام‌شده، سعی در زمینی کردن شبکه در برخی نقاط راداریم. البته زمینی کردن شبکه علاوه بر اینکه هزینه و سرعت فرسودگی را افزایش می‌دهد، سود دیگری ندارد.

 

انشعاب برق در زاج موقتی است

سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار کرد: در خصوص تأمین برق اهالی "زاج" بسیار بحث شده است، همان‌طور که می‌دانید بخشی از اهالی این منطقه در منازل خود برق‌دارند. سیل سال گذشته به جاده‌های این مناطق، خسارت زیادی وارد کرد. تعدادی از مردم به زمین‌هایی کوچ کردند که مالکیتشان مشخص نیست. در اردیبهشت‌ماه سال جاری طبق مصوبه‌ای از سوی کمیته بحران استان، یک فقره انشعاب موقت به نام دهیاری زاج و داربست برای کمپ ساکنین این منطقه داده شد تا زمانی که مجوزهای لازم از مراجع مربوطه به ما داده شود. وی در ادامه تصریح کرد: اگر شرکت ما، شبکه برق را در اراضی ملی توسعه دهد و در این مناطق ساخت‌وسازهای بی‌رویه رخ دهد، شرکت محکوم‌شده و مراجع حقوقی و قضایی برای این امر شرکت را مورد بازخواست قرار خواهد داد.

در پایان نشست سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان ، خطاب به مردم هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها مسائل مختلف حوزه برق، اعم از خرابی کابل‌های برق، باز بودن درب کابل‌های برق، خاموشی چراغ‌های مناطق و خیابان‌ها و از این دسته مشکلات را به سامانه تلفنی 121 یا سامانه پیامکی 30009121 گزارش دهند.

 

 

شرکت توزیع برق هرمزگان 

 

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها