اسکله بندر ملوانی سیریک، تجاری می شود



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله بندر ملوانی سیریک یکی از بهترین بنادر برای صادرات است که تبدیل این بندر از ملوانی به تجاری با فعالیت صادراتی مورد توجه است.

 

به گزارش صبح ساحل، علیرضا محمدی کرجی ران صبح دوشنبه در حاشیه‌ای بازدید از اسکله بندر کوهستک اظهار کرد: ارتقاء اسکله بندر ملوانی سیریک به تجاری یکی از دغدغه های لنج داران سیریکی واز اولویت های سازمان بنادر استان است.

محمدی کرجی ران افزود: در آینده ای نزدیک به منظور ایجاد اسکله بندر تجاری در سیریک، اداره بنادر پرسنل و کارکنان خود را در این اسکله مستقر می کنند.

وی اضافه کرد: با تجاری شدن بندر سیریک حجم صادرات دام زنده، تولیدات کشاورزی و همچنین معدنی از این بندر چند برابر خواهد شد و واردات کالا نیز به صورت کاملاً" رسمی انجام می شود، هر چند که اسکله بندر سیریک هم اکنون بندر ملوانی بوده و واردات وصادرات کالایی که در این بندر انجام می شود به صورت ملوانی و سنتی است.

محمدی کرجی ران از مزیت‌های واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی بیان کرد و گفت: تقریباً همه کارهای مطالعات مربوط به واگذاری بندر سیریک به بخش خصوصی انجام داده‌ایم و مدل‌های واگذاری به بخش خصوصی را فراهم نموده ایم. و به دنبال سرمایه گذار هستیم و آمادگی این داریم که قراردادها را با سرمایه‌گذاری برقرار کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح برخی فعالیت بندری و ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری اسکله بندر سیریک اشاره کرد و افزود: ارتقائ بندر ملوانی سیریک می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند که انتظار می‌رود همکاریهای لازم جهت بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر پیگیری شود و دستگاه‌های متولی نیز در این راستا همکاری لازم را با سازمان بنادر و دریانوردی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال اسکله گردشگری در شهر بندر کوهستک به بهره برداری می رسد تصریح کرد: در ۲ هفته آینده استارت اسکله گردشگری به طول ۲۰ متر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در شهر بندر کوهستک زده خواهد شد.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها