گفت‌وگوی صبح ساحل با مردم سایت مینو شهرک پیامبر اعظم بندرعباس؛

جهنم مینو در هرمزگان


نویسنده: فاطمه کریمی

ساکنان سایت مینو در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس از کمبود روشنایی، نبود سرویس حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی ضعیف شهرداری بندرعباس و توزیع برق هرمزگان در این منطقه گلایه کردند. در این راستا با رئیس شهرداری ناحیه یک منطقه چهار و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان به گفتگو پرداختیم. رئیس شهرداری ناحیه یک منطقه چهار معتقد است که تعلل از سوی توزیع برق در رفع مشکل روشنایی سایت شهرک پیامبر اعظم صورت گرفته است و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز تأمین نشدن منابع برای توزیع برق و عدم احداث زیرساخت اولیه از سوی راه و شهرسازی استان را علت ایجاد مشکلات روشنایی در سایت مینو عنوان کرد.
                                                                                             
معابر تاریک در سایت مینو
 یکی از ساکنان سایت مینو واقع در شهرک پیامبر اعظم در رابطه با عدم روشنایی مناسب در معابر این محدوده گفت: روشنایی کم و کمبود چراغ، رفت‌وآمد در شب را دشوار کرده و باعث عدم امنیت مردم شده است. از مسئولین خواهش می‌کنم به نور این منطقه بیشتر رسیدگی کنند. وی افزود: اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها وقت معینی ندارند و رفت‌وآمد شهری برای ما دشوار است. این در صورتی است که باید در زمان‌هایی که مشخص‌شده خدمات‌دهی انجام شود؛ اما متأسفانه راننده‌ها سروقت حضور ندارند و دل به خواهی فعالیت می‌کنند. از شهردار محترم خواهش می‌کنم فکری به حال مردم این منطقه کنند.این شهروند افزود: سال‌ها از ساخت این منازل در سایت‌های پیامبر اعظم می‌گذرد؛ اما همچنان این مکان پیشرفت چندانی در امکانات رفاهی نکرده است. 
                                                    
وی ادامه داد: برای راننده تاکسی‌ها نرخ معینی تعیین‌شده است اما از مردم منطقه کرایه تاکسی بیشتری دریافت می‌کنند. تاکسی و اتوبوس‌های این منطقه برای راحتی مردم گذاشته‌شده؛ اما ما خدمات درستی دریافت نمی‌کنیم. وی ادامه داد: علاوه بر عدم روشنایی، حضور سگ‌های ولگرد پس از تاریکی هوا معضلات این منطقه را دوچندان کرده است. حضور دزدها پس از تاریکی شب از دیگر مشکلات اساسی این منطقه است. به گفتهٔ این شهروند بارها مشاهده‌شده دزدها در شب دور ماشین‌ها پرسه می‌زنند.
                     
وی افزود: به نظافت منطقه نیز رسیدگی نمی‌شود، سطل‌های زباله سرریز می‌شود و بوی نامطبوع ایجاد می‌کند اما برای جمع‌آوری آن اقدامی انجام نمی‌شود. اگر ماموران شهرداری بیشتر در این منطقه حضور داشتند؛ منطقه وضعیت بهتری پیدا می‌کرد.
                                                                               
گفتگو با رئیس شهرداری ناحیه یک منطقه چهار
«معین کریمی»، رئیس ناحیه یک منطقه چهار شهرداری در راستای پیگیری این مشکل به صبح ساحل گفت: متأسفانه اکثر خیابان‌های شهرک پیامبر اعظم علی الخصوص، خیابان‌های فرعی با مشکل نبود روشنایی مواجه هستند. چندین بار نامه زدیم که اداره برق به روشنایی این مناطق رسیدگی کند؛ اما متأسفانه شرایط تغییرچندانی نکرد.
این مقام مسئول در رابطه با کمبود وسایل حمل‌ونقل برای ساکنین افزود: ایستگاه‌های اتوبوس مربوط به شهرداری است و متولی آن سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس است و این مسئله بایستی از طریق سامانه بازرسی ۱۳۷ شهرداری بندرعباس پیگیری شود. به گفتهٔ معین کریمی، سازمان تاکسیرانی با توجه به جمعیت زیاد شهرک پیامبر اعظم تنها یک عدد ون در اختیار شهروندان این منطقه گذاشته است؛ اما با توجه به جمعیت زیاد و گرما و حرارتی که در بندرعباس وجود دارد، باید تعداد ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی افزایش پیدا کند.
«معین کریمی» در رابطه با حذف ون‌های قدیمی افزود: هم‌اکنون ون‌های جدید جایگزین ون‌های قدیمی شده است. رنگ این ون‌ها به رنگ سفید تغییر کرده و خدمات‌رسانی این ون‌ها در حال انجام است.
                                                                    
 گفت‌وگو با محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان
«محمد کریمی» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در رابطه با کمبود روشنایی در معابر گفت: معابری که هنوز با عدم روشنایی مواجه هستند به این دلیل است که راه و شهرسازی هنوز زیرساخت برق و روشنایی را آماده نکرده است تا ما بتوانیم روشنایی را احداث کنیم. 
وی افزود: از همان ابتدا با شهرداری توافق کردیم که زیرساخت بر عهده راه و شهرسازی باشد. «محمد کریمی» اضافه کرد: منابع ما در این حوزه تأمین نشده است و راه و شهرسازی در این مسئله ورود نکرده است. راه و شهرسازی بایستی ساخت اولیه را ایجاد کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها