همایش شیرخوارگان حسینی 31 مرداد در ورزشگاه آزادی برگزار می شود



نشست هم اندیشی پویش جهانی دعا برای رفع بلایا با محوریت "توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) "با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه دین، عصر امروز یکشنبه (۱۹ مردادماه) در حسینیه نورالبکاء برگزار شد. قرار است مراسم جهانی همایش شیرخوارگان حسینی (ع) امسال در اولین جمعه ماه محرم با حضور مادران و کودکان در ورزشگاه آزادی برگزار شود و در این مراسم علاوه بر دعا و توسل، برای رفع ویروس کرونا در کل جهان دعا کنند.

به گزارش صبح ساحل، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی – خطیب موقت نماز جمعه تهران، حجت الاسلام والمسلمین اختری – دبیر بنیاد بین المللی عاشورا، حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی – عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و جمعی از نمایندگان بنیاد مهدویت حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی – خطیب موقت نماز جمعه تهران- در این مراسم با بیان اینکه هیچ قدرت و حادثه‌ای نمی‌تواند نام امام حسین (ع) را محو کند و این تضمینی از سوی خداوند است، اظهار کرد: امام حسین (ع) با خداوند معامله کردند و تمام هستی خود را در راه خداوند فدا کردند که آخرین آن حضرت علی اصغر (ع) بود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که گاهی یکسری جریانات بیرونی همچون حکومت‌های بنی امیه، بنی عباس در طول تاریخ و صهیونیست‌ها در جهان امروز با جریان عاشورا مقابله می‌کنند، گفت: این یک مبحثی است که همواره در طول تاریخ وجود داشته است اما امسال ما با ویروسی روبه رو هستیم که همگان را خانه نشین کرده است. یکی از خصلت‌های مومن این است که شعائر اجتماعی و دینی را حفظ کند. امسال حفظ بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از شعائر دینی و اجتماعی محسوب می‌شود که باید به آن بیشتر از گذشته بپردازیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه افزود: با وجود این ویروس منحوس خوشبختانه امسال کارناوال‌های شادی در اعیاد مختلف و اطعام غدیر رخ داد اما باید بدانیم که همواره دشمن در هر حرکت ما به دنبال کارشکنی است. حضرت علی اصغر (ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است و ما باید امسال با استفاده از ابزار هنر، رسانه، فضای مجازی و هر آنچه که در دست داریم پرچم حضرت علی اصغر (ع) را بالاتر از همیشه نگه داریم.در روز عاشورا امام حسین (ع) به حضرت عباس (ع) ماموریت آب دادند. ایشان هم بدون هیچ کم و کاستی پذیرفتند.

صدیقی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه ما این است که هر آنچه که لازم است را برای حفظ جان مومنان رعایت کنیم. این یعنی در خط ولایت و امامت حرکت کردن.

داود منافی پور – دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) – در ادامه با ارائه عملکرد ۱۷ سال گذشته این مجمع خاطرنشان کرد: ابتدا این همایش یک مجلس روضه‌ای در مهدیه تهران بود. سال دوم به هشت جلسه، سال سوم به ۵۴ جلسه، در دو سال گذشته به ۲۰۰۰ جلسه و در سال قبل به ۶۰۰۰ جلسه رسیده است. ما به این باور داریم که در سال‌های آینده تعداد این جلسات به بیشتر از اینها هم خواهد رسید .

وی یادآور شد: همواره رسانه‌های معاند همچون بی بی سی درصدد این بودند که این جلسات را زیر سوال ببرند و بیش از ۱۱۲ فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای در این خصوص از سوی دشمنان ساخته شده است تا از این طریق جلسات را تضعیف کنند. ما از تمام مسئولان فرهنگی دعوت می‌کنیم که در این امر ما را یاری کنند. این را بدانیم که افضل عبادات تفکر است و چه خوب که در این عرصه با تفکر وارد شویم.

منافی پور تاکید کرد: پرداختن به این همایش زمینه ساز ظهور است. امسال در اولین جمعه ماه محرم (۳۱ مردادماه) این همایش با عنوان روز دعا و توسل برگزار می‌شود و بنا داریم این مجلس را به صورت بین المللی و با فهمی که همگان آن را بفهمند، برگزار کنیم. فراموش نکنیم که توسل به حضرت علی اصغر (ع) احیاکننده غدیر است. پیش بینی ما این است که این جلسات تا چند سال آینده به ۴۴ هزار جلسه می‌رسد. ما امسال این همایش را باعنوان فراخوان دعا و توسل برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری – دبیر بنیاد بین المللی عاشورا- در ادامه گفت: توجه و توسل به ائمه اطهار (ع) یکی از مسائلی است که علمای شیعه و سنی به آن پرداخته‌اند و این یک حقیقتی در سنت الهی است.

وی گفت: ما باید از ابزارهایی که در اختیار داریم در جهت جریان سازی عاشورا بهره ببریم چرا که عاشورا یک جریان انسان ساز است و هر یک از شهدای عاشورا جریانات خاص خود را دارند و از جمله آنها حضرت علی اصغر (ع) است. شهادت یک کودک بی گناه می‌تواند مسیر را روشن کند. خداوند در عاشورا از تمام سنین و نژادها بهره برده است تا این جریان سازی همواره در تاریخ رخ بدهد.

وی افزود: دشمن به خاطر قدرتی که تشیع دارد همواره در حال برنامه ریزی است که در مقابل این جریان بایستد و درصدد تحریف است. منبری‌هایی را تربیت می کنند که تضعیف بنیه دین و اعتقادی را ترویج بدهند تا عاشقان از این مسیر خارج شوند. ما باید با بهره‌گیری از عقلانیت و حکمت در این مسیر استوارتر از همیشه بایستیم و امسال که با ویروس منحوس کرونا روبه رو هستیم از راهکارهای جدیدی برای احیای رسالت دین و عاشورا بهره ببریم.

پورمرجان -نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- نیز در این نشست گفت: امام حسین (ع) رنگ خدایی گرفت و چون در مسیر خداوند حرکت کرد هرگز نور حضرت خاموش نمی‌شود بلکه هر روز فزونی می‌یابد. امروز اقتضائات دین بر این است که در بستری حرکت کنیم تا دشمنان نتوانند از آن سوءاستفاده کنند. فضای مجازی یک بستر مناسب و ارزشمند است که از طریق هنر و کارهای فرهنگی و هنری می‌توانیم فرهنگ عاشورا را بیشتر از گذشته ترویج بدهیم. به دلیل شیوع ویروس کرونا ما امسال نه در ماه رمضان و نه در ماه محرم اعزام مبلغ‌ها را نتوانستیم انجام بدهیم و بر همین اساس از فضای مجازی برای این امر بهره بردیم.

حجت‌الاسلام میرلوحی -عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)- نیز در خصوص برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) با اشاره به اینکه واقعه عاشورا یک استثنا در تاریخ است، اظهار کرد: قصه امام حسین(ع) دست خداست و هرکسی به این حلقه وصل امام حسین(ع) بپیوند راه را پیدا خواهد کرد.امام حسین(ع) یک استثنا است و در کربلا نیز حضرت علی اصغر(ع) هم یک استثنا است، این کودک شش‌ماهه را خداوند در کربلا قرار داد تا همه در زیر بیرق امام حسین(ع) قرار بگیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا وقتی امام حسین(ع) حضرت علی اصغر(ع) را به دست گرفت در سپاه دشمن هیاهو به پا شد، در همین لحظه بود که حرمله مامور شد تا آن شش ماهه را به شهادت برساند، اگر این اتفاق رخ نمی‌داد سپاه دشمن برعلیه عمر بن سعد شورش می‌کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها