بیش از 4 هزار کودک در بندرخمیر مورد غربالگری بینایی قرار می گیرند



رییس بهزیستی بندرخمیر از غربالگری بینایی چهار هزار و 28 کودک 3 تا 6 ساله در این شهرستان خبرداد.

به نوشته ایرنا، عزیز براندیش با بیان اینکه از این تعداد یکهزار و ۸۶۰ کودک در حوزه روستایی و ۲هزار و ۱۶۸ کودک در سطح شهری هستند،افزود: با اجرای این طرح کودکان مشکوک به اختلالات بینایی غربال شده و پس از تشخیص قطعی تحت درمان به موقع قرار می‌گیرند.


وی با اشاره بر اینکه اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم با تمهیدات کرونایی انجام می‌شود، تاکید کرد که امسال طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه انجام می‌شود و علت آن سرعت بخشی در انجام غربالگری و به حداقل رساندن حضور کودکان در مراکز و همچنین تماس کمتر بین کودکان با فرد غربالگر است.


براندیش از اجرای این طرح در خمیر توسط بهزیستی و با همکاری بخشداری ها، شهرداری‌ها، شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش خبرداد.


رییس بهزیستی بندرخمیر افزود: در سال گذشته همه کودکان ۳ تا ۶ سال در خمیر مورد غربالگری قرار گرفتند که ۲۷۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و پس از معاینه تخصصی ۱۰۸ نفر آنان عینک دریافت نموده و ۲ نفر نیز مورد عمل جراحی قرارگرفته‌اند که روند درمان این کودکان توسط سازمان بهزیستی درحال پیگیری است. 

 
طرح پیشگیری از تنبلی چشم از مرداد ماه در هرمزگان آغاز شده و والدین برای بینایی سنجی فرزندان خود به ادارات بهزیستی سراسر استان مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها