رییس دانشگاه فرهنگ وهنر در گفت و گو با صبح ساحل خبرداد:

آغاز ثبت نام رشته خبرنگاری ساز ایرانی و طراحی داخلی در دانشگاه فرهنگ وهنرخلیج فارس



صبح ساحل، فرهنگی _ اصحاب فرهنگ وهنر در استان هرمزگان همواره از کمبود آموزشهای لازم دراین بخش رنج می بردند. با وجود استعدادهای ذاتی وسرشار در زمینه هنر مانند موسیقی،عکاسی ، تئاتر و غیره اما همین قطرات موجود از دریای بیکران استعداد ونبوغ هرمزگانی یا به طور تجربی درهنر خود موفق شده اند یا اینکه دیار خود را ترک گفته  و در  استان های دارای امکانات آموزشی به تحصیل پرداخته اند که بعضا درهمان استان ماندگارشدند.ما طی سال های اخیر دربخش زیر ساختی آموزشی در هرمزگان به ویژه بندرعباس تحولاتی شکل گرفت که در حوزه فرهنگ وهنر نیز بالاخره مرکز علمی-کاربردی فرهنگ وهنر دربندرعباس سال گذشته فعالیت خودرا آغاز کرد اما احساس می شود هنوز آنگونه که باید مردم وعلاقمندان به فرهنگ وهنر از این ظرفیت دراستان اطلاع چندانی ندارند. دراین راستا جهت آشنایی بیشتر شهروندان با این مرکز، اطلاعات تکمیلی را از رییس این دانشگاه کسب کردیم که درپی می‌آید:

 جناب آقای عبدالرضا صالح صابر؛مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر با چه اهدافی تاسیس شد؟

- راه اندازی این مرکز علمی یکی از مطالبات دیرین اصحاب فرهنگ وهنر استان بود. از اهداف تاسیس این مرکز می توان به ارتقا سطح آموزشی، قالب دادن و آکادمیک کردن داشته های تجربی فعالان حوزه هنری و فرهنگی استان، شناسایی استعدادهای بالقوه کمک به ایجاد اشتغال دانش بنیان برای توسعه پایدار، مهیا نمودن فضا جهت انتقال دانش و تجربه اساتید و پیشکسوتان به جوانان وعلاقه مندان این حوزه می باشد.

 فعالیت این مرکز از چه زمانی و با چه رشته هایی آغاز شد؟

-این مرکز در چهار رشته بازیگری، عکاسی، کمک کارگردانی سینما و امور فرهنگی درمقطع کاردانی حرفه ای از بهمن سال 91 تاسیس وشروع به فعالیت نمود.

 استقبال علاقه مندان به این حوزه چگونه بوده آیا این مرکز توانسته به اهداف خود برسد؟

-با توجه به اینکه مجوز تاسیس مرکزتا شروع ترم بهمن درهاله اتی از ابهام بود علی رغم محدودیت زمانی وعدم تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی، خدا را شکر استقبال نسبتا خوبی شد وترم اول سپری شد. مجموع پذیرش دانشجویان مخصوصا در رشته بازیگری، کمک کارگردانی و عکاسی از هنرمندان صاحب نام استان می باشند که می توان به محمد سایبانی، بهروز عباس دشتی، رضا غریب زاده، حمزوی، داوود اسلامی، اصغر بشارتی، سرکار خانم ها فریده گرمساری، سیما پور سالاری، گلنسا زارعی و... که هرکدام از این دانشجویان عناوین و امتیازات فراوانی از جشنواره های استانی، ملی و حتی بین المللی دارند اشاره کرد و به جرات می توانم بگویم کمتر دانشکده هنری درسطح کشور وجود داردکه چنین سرمایه هایی داشته باشد. دانشجویانی که قبل از ورود به دانشگاه سطح عالی رقابتهای هنری ملی و بین‌المللی را بارها دیده اند. این کارها برای ما جهت حفظ کیفیت آموزش سخت و البته شیرین می کند.

 مرکز چه برنامه هایی در جهت توسعه وگسترش برنامه های آموزشی دارد؟

- قطعا مرکز برنامه های بلندمدت جهت پاسخ به نیازهای آموزشی درتمامی رشته ها دارد ولی باتوجه به محدودیت های موجود از جمله کمبود فضای آموزشی وکارگاهی وتجهیزات، مستلزم آن است که توسعه رشته های آموزشی با پتانسیلهای موجود مطابقت داشته بباشد برای ترم مهرماه برنامه های خود را ارایه دادیم الحمدالله هم از سوی وزارت متبوع وهم ازدانشگاه جامع علمی کاربردی مساعدت وهمراهی خوبی صورت گرفت و این مژده را به تمامی علاقمندان رشته موسیقی (ساز ایرانی)، معماری(طراحی داخلی) و مطبوعات(خبرنگاری) می دهم که انشاالله از ترم مهرماه می توانند دارین رشته ها ثبت نام نمایند شرایط پذیرش را مطالعه و اینترنتی ثبت نام نمایند.

علاقمندان می بایست ازطریق سایتSanjesh.orj شرکت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفتر مراکز واقع در فرهنگسرای طوبی مراجعه یا با شماره 3347601 تماس حاصل فرمایند.

 نگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به این مرکز چگونه بود؟- با ورود دکتر مرادی به حوزه ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی انصافا ایشان به همراه کادر متخصص ودلسوز خود توانسته اند تحولات شگرفی هم ازلحاظ کیفی و از لحاظ کمی داشته اندکه زحماتشان پوشیده نیست و وی و تمامی همکاران نگاه ویژه ای به بخش فرهنگ وهنر دارند که خود جز سرمایه های این مرکز می باشد.

 سخن آخر؟- افتتاح و راه اندازی این مرکز حاصل زحمات و دلسوزی عزیزان فراوانی بوده که نتیجه آن به ثمر رسیده شروع این فرایند در زمان مدیریت حجت الااسلام والمسلمین حاج آقا مریدی زاده انجام شد ودر زمان سرپرستی آقای پیشدار ادامه یافت که هر دوی این بزرگواران زحمات زیادی متقبل شدند و در دوره مدیریت حجت الاسلام والمسلمین مرشدی با جدیت و پیگیری های مداوم ایشان راه اندازی وشروع به کارگردید.البته در این مسیر هنرمندان از جمله استاد قویدل، استاد عطایی، جناب آقای جهانبخش پیگیر بوده اندکه جا دارد ازتمامی عزیزان تشکر را نمایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها