واکسن سینوفارم چینی تأئیدیه مصرف اضطراری سازمان غذا و دارو را دریافت کرد



سخنگوی سازمان غذا و دارو از آخرین وضعیت محموله واکسن سینوفارم اهدایی کشور چین که تأئیدیه مصرف اضطراری سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش جهانپور روز چهارشنبه گفت: پیش از این مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط این واکسن توسط سازمان غذا و دارو صادر شده بود. 

جهانپور گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در  در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و دهها کشور دیگر آغاز شده است.
وی تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فنی و بررسی آن در سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری آن در کشور صادر شده و در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد. این واکسن مانند سایر واکسن های مجاز در سیستم توزیع واکسیناسیون کشوری قرار خواهد گرفت و از طریق معاونت بهداشت براساس اولویت‌های اعلام شده در سند ملی واکسیناسیون کرونا توزیع و استفاده خواهد شد.

  9 اسفند ماه  ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا سینوفارم چینی وارد کشور شد و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کروناگفت: بعد از آن واکسن‌های دیگر کرونا از کشورهایی مانند هند و همچنین سبد کوواکس وارد کشور خواهد شد.

سینوفارم، شرکت چینی تولیدکننده واکسن کرونا که اکنون در حال تولید آن است، داده‌هایی را منتشر کرد که اثربخشی این واکسن را ۷۹ درصد نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی نیز برای اولین بار واکسن چینی سینوفارم چین را را ارزیابی کرد، اثربخشی آن را حدود ۸۶ درصد اعلام کرد.

بنابر اعلام این شرکت، آزمایش مرحله سوم واکسن سینوفارم از اثربخشی ۷۹ درصدی این واکسن خبر می‌دهد که کمتر از دو واکسن فایزر و مدرنا و بیشتر از واکسن آکسفورد-استروزنیکا است. شرکت مدرنا از اثربخشی ۹۵ درصدی واکسن خود خبر داده است. بنابر داده‌ها اما میزان اثربخشی واکسن آکسفورد بریتانیا حدود ۷۰ درصد اعلام شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها