سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

واکسینه شدن بیش از ۲ هزار هرمزگانی با واکسن آسترازنکا/ عوارض واکسن آسترازنکا یک در میلیون است



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از واکسینه شدن بیش از ۲ هزار نفر در استان توسط واکسن آسترازنکا خبرداد و گفت: عوارض مرگ و میر این واکسن یک در میلیون است که در مقایسه با عوارض خود بیماری کرونا بسیار ناچیز هست.

تسنیم نوشت: «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان درباره واکسیناسیون کرونا در هرمزگان گفت: در مرحله اول واکسیناسیون کووید 19 در هرمزگان، 9 هزار و 335 دوز واکسن که واکسن‌های اسپوتنیک وی تولید روسیه، سینوفارم تولید چین و بهارات تولید هند بودند وارد استان هرمزگان شد و طبق اولویت بندی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گروه‌های هدف تزریق شد.

وی افزود: از 31 فروردین تاکنون 2 هزار و 622 دوز واکسن آسترازانکا در استان هرمزگان به کادر درمان، کارکنان اورژانس و جانبازان بالای 50 درصد تزریق شده است که از 9 هزار و 60 دوز واکسن آسترازنکایی است که وارد استان شده بود.

نوروزیان بیان کرد: واکسیناسیون در استان هرمزگان طبق ضوابط و اولویت‌های وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود برخی نگرانی‌ها در مورد واکسن آسترازنکا تاکید کرد: این واکسن یکی از قوی ترین واکسن‌های موجود در دنیا است که وزارت بهداشت آن را خریداری کرده است و جزو واکسن‌های معتبر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تصریح کرد: تقریبا تمام واکسن ها یک سری عوارض دارند که عوارض واکسن آسترازنکا یک در میلیون است و همچنین تمان افراد دریافت کننده واکسن‌های موجود چنانچه دچار عوارض شوند مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: عوارض ویروس کرونا بسیار خطرناک‌تر از عوارض واکسن‌ها است و ما بیشتر باید به این فکر باشیم که هر چه سریع‌تر مردم را واکسیناسیون کنیم تا گردش ویروس شکسته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها