با شکایت جوانی از بندرعباس، کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

کلک اینترنتی به 400 مترجم جویای کار



رئیس پلیس فتا هرمزگان: کلاهبرداران برای جلوگیری از پیگیری قضایی ، مبالغ اندکی از کاربران فضای مجازی سرقت می‌کنند و بدین ترتیب مبالغ هنگفتی به جیب می زنند.

به گزارش صبح ساحل، آگهی دهنده استخدامی مترجمی زبان انگلیسی در سایت دیوار،بیش از 15 میلیون تومان را به جیب زد .این فرد با هوشیاری با گرفتن 38 هزار تومان  از  کاربران کلاهبرداری می کرد چرا که  می دانست افراد برای از دست دادن این مبالغ اندک ، دست به شکایت نمی شوند و با خیال راحت می تواند از سوژه هایش اخاذی کند. اما  هفته قبل بود که با شکایت دختر جوانی از بندرعباس ،پس از 8 ماه فعالیت دستش رو شد. این خانم حدود 36 ساله  در یکی از استانهای غربی شناسایی شد و به دام قانون افتاد. تحقیقات بر روی این متهم ادامه دارد متهمی که 400 نفر جویای کاردر وب سایت دیوار تهران  فریب داده بود.

 

 از دیوار تا تلگرام

کارشناسی مترجمی زبان داشت و در این اوضاع کرونایی  بیکار بود . هر از گاهی به سایت های مجاز مانند دیوار سر می زد و دنبال کار مناسب  با شرایط دورکاری می گشت. تا اینکه یک روز که در حال چرخش در وب سایت دیوار بود چشم هایش به آگهی  استخدام پاره وقت ترجمه متون انگلیسی در این وب سایت تهران  افتاد.این آگهی  پیشنهاد حقوق خوبی برای کارمند اینترنتی داشت. به همین علت دختر جوان ترغیب به خواندن متن و هدایت به سمت تلگرام شد. وی پس از پیام دادن به طرف مقابل فرم ثبت نام را پر،مدارک هویتی خود را ارسال و در این رابطه مبلغ 38 هزار تومان پرداخت کرد.ساعات و روزها گذشت وخبری از جوابگو بودن پشتیبانی کانال تلگرام نبود تا اینکه با مشکوک شدن به کلاهبرداری به پلیس فتا مراجعه  و شکایتی در این مورد تنظیم کرد.

 

اشتغال مجازی ، سوژه های داغ کلاهبرداری

"افزایش استقبال شهروندان از مشاغل مجازی به سبک دورکاری، سوژه‌ای مناسب برای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری شده است، بنابراین ضروری است شهروندان قبل از واریز وجه، نسبت به اعتبار و صحت آگهی های استخدام اطمینان حاصل کنند و همچنین اگر جرم سایبری اتفاق افتاد حتماً اقدام به شکایت کنند تا کارشناسان پلیس فتا از ادامه فعالیت این افراد کلاهبردار جلوگیری و آنها را تحویل مراجع قضایی دهند".   رئیس پلیس فتا استان هرمزگان  با بیان این مطلب گفت: شهروندان دقت کنند بدون تحقیق، بررسی و اطمینان از اعتبار شرکت آگهی دهنده هیچ مبلغی را پرداخت نکرده و روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید. وی این را هم افزود که تعدادی از کلاهبرداران برای جلوگیری از پیگیری قضایی کاربران فضای مجازی، مبالغ بسیار اندکی از کاربران فضای مجازی سرقت می‌کنند هر چند که جمع شدن این اندکها برای فرد کلاهبردار مبلغ هنگفتی در پی دارد.   

 

ماجرای کلاهبرداری

سرگرد احسان بهمنی به این پرونده کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد برای فعالیت مجازی مبلغ 38 هزار تومان واریز کردم اما شخص مربوطه دیگر پاسخگو نیست، بر همین اساس موضوع برای پیگیری در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.وی  بیان داشت: مطابق مستندات اخذ شده، شاکیه با مراجعه به وب سایت دیوار و مشاهده آگهی استخدام پاره وقت ترجمه متون انگلیسی، به کانال تلگرام شرکت صوری هدایت می شود و ضمن پرکردن فرم ثبت نام و ارسال مدارک هویتی،مبلغ 38 هزار تومان پرداخت می کند،اما عاقبت متوجه می شود آگهی جعلی بوده و پشتیبانی کانال تلگرام دیگر پاسخگو نیست.

 

ادعای بی خبری از کلاهبرداری

به گفته رئیس پلیس فتا استان طی استعلامات و مسدودسازی کارت‌بانکی مقصد، مالک واقعی حساب مربوطه دریکی از استان‌های دیگر  شناسایی شد،بر اساس اظهارات متهم،وی اطلاعات اینترنت بانک خود را جهت استخدام و درآمدزایی در اختیار پشتیبان طی بررسی تراکنش‌های کارت‌بانکی مقصد مشخص شد متهم اصلی بیش از 15 میلیون تومان بابت هزینه ثبت‌نام از طریق این حساب بانکی درآمد نامشروع داشته است. 

 

برگشت مبلغ به‌حساب شاکی

سرگرد  بهمنی  یادآور شد:متأسفانه به علت مبلغ پایین، افراد فریب‌خورده از پیگیری و شکایت منصرف شده‌اند لذا کارت‌بانکی مقصد بر اساس این شکایت مسدود و مبلغ شاکیِ عودت شد،همچنین پرونده متشکله برای تحقیقات تکمیلی از طریق دادسرا به استان مربوطه ارجاع شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها