خسارت بیش از 20 میلیاردی طوفان در پارسیان



فرماندار پارسیان گفت: براساس اطلاعات اولیه، طوفان روز گذشته در این شهرستان افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت در بخش‌های زیرساخت‌های شهری و کشاورزی برجای گذاشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مجتبی رضاپور گفت:‌ بر این اساس زیرساخت‌های شهری مانند شبکه برق و حوزه کشاورزی به خصوص گلخانه‌ها متحمل بیشترین خسارت‌ها شده‌اند.

وی اضافه کرد: شدت طوفان موجب تخریب تاسیسات برق شد که نیروهای اداره برق پارسیان در ساعت اولیه برق اکثر مناطق شهری و روستایی را وصل کردند و فقط ۲ روستا بدون برق مانده است که امید می‌رود تا ساعتی دیگر این مسأله رفع شود.

فرماندار پارسیان افزود: براساس بررسی های انجام شده بیشتر از هر چیزی استاندارد سازی و مقاوم‌سازی را اولویت قرار دهیم تا در چنین مواقعی متحمل خسارات مالی و جانی نشویم.

وی یادآور شد: طوفان با سرعتی افزون‌بر ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت پارسیان (گاوبندی) را در سوم مرداد درنوردید که علاوه‌بر وارد آمدن خسارت‌های مادی اشاره شده، منجر به از دست رفتن جان جوان اهل بستک شد.

فرماندار پارسیان افزود: براساس اطلاعات موجود بخش دریایی از این طوفان دچار خسارت نشده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در تاریخ ۱ مرداد گفت: احتمال رگبار شدید باران به خصوص در ارتفاعات این استان با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان برای ۲ روز آینده وجود دارد.

مهرداد حسن‌زاده عصر جمعه اظهار کرد: افراد با توجه به احتمال وقوع بارش های سنگین به ویژه در ارتفاعات استان و احتمال بالای طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مدت از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات در استان خودداری کنند.

وی ادامه داد: هرمزگان در دوم و سوم مرداد ماه شاهد تقویت سامانه فصلی می‌شود که این موجب رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ، تند باد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک خواهد شد و می‌تواند منجر به سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگیری معابر عمومی، انسداد موقت جاده‌ها، خسارت در اثر تند باد لحظه‌ای، کاهش دید و گردوخاک را به دنبال داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها