12

مهر

1403


ورزشی

10 بهمن 1392 08:10 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی  - هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور با دو پیروزی و یک شکست برای سه نماینده هرمزگان به پایان رسید .در این هفته تیم های شهرداری بندرعباس و البدر بندر کنگ در خانه به پیروزی دست یافتند و آلومینیوم المهدی هرمزگان باهدایت سرمربی جدیدش مجید نامجو مطلق در تهران شکست خورد.

نارنجی پوشان در جمع مدعیان صعود

شهرداری بندرعباس با پیروزی مقابل فولاد یزد جایگاه خود را در جدول حفظ کرد و با 23 امتیاز در مکان پنجم گروه الف قرار گرفت. احمد سنجری سرمربی شهرداری بندرعباس برای به دست آوردن چهارمین پیروزی پی در پی خود در این دیدار ترکیب سامان صفا، نقی شاهمرادی ، اکبر گنجی ، محمد چاچویی ، سعید فاطمی ، وحید جعفری ، توحید غلامی 83 عبدا... ممبینی) ، مرتضی هاشمی زاده ، علی مطوری (89احمد د اودی)، پژمان شاهپری (80وحید خدمتکاری) و مهدی ودادی را به میدان فرستاد .

نارنجی پوشان برای این که جزمدعیان صعود به لیگ برتر قرار داشته باشند از همان ابتدا بازی را هجومی آغاز کردند. فشار حملات شهرداری در دقیقه 41 نیمه اول جواب دادو روی  یک ضربه ایستگاهی اکبرگنجی توانست اولین گل را برای شهرداری به ثمر برساند. در نیمه دوم شهرداری با کمی احتیاط پابه میدان  گذاشت. احتیاط شهرداری باعث شد که فولاد یزد که از دقیقه 40بازی ده نفر شده بود فشار زیادی روی دروازه این تیم بیاورد ولی هوشیاری خط دفاعی و عملکرد خوب سامان صفا دروازه بان شهرداری مانع از بازشدن دروازه نارنجی پوشان شد.سنجری برای این که فشار حملات را روی دروازه تیمش را کم کند از دقیقه 80دست به ترکیب خود زد و با اضافه کردن یک  مهاجم  خط دفاعی فولاد یزد را تحت فشار قرار داد و در دقیقه 91مزد برتری خود را گرفت و مرتضی هاشمی زاده برای دومین بار دروازه یزد را بازکرد . در هفته هجدهم این رقابت هاکه شنبه دوازدهم بهمن ماه آغاز خواهد شد شهرداری بندرعباس به یاسوج خواهد رفت و در ورزشگاه تختی این شهر باهمنام خود شهرداری یاسوج دیدار می کند.فولاد یزد در هفته هجدهم در خانه میزبان الوند همدان است.

برتری مقابل تیم ته جدولی

البدر بندرکنگ بعد از چند هفته ناکامی در هفته هفدهم موفق شد تیم ته جدولی سایپا شمال را با یک گل شکست دهد . هوادران بی شمار البدر در این بازی قرمزپوشان خود را تنها نگذاشتند و با حمایت های خودشان باعث شدند تا البدر دردقیقه 25 با تک گل علی اسکندر یان سه امتیاز شیرین این بازی را از آن خود کند و خود را از قعر جدول جدا سازد . البدر با سه امتیاز این دیدار 17 امتیازی شد و بالاتر از تیم های پاس همدان و آلومینیوم المهدی در مکا ن دهم جدول رده بندی گروه ب قرار گرفت . شاگردان حردانی در هفته هجدهم روز شنبه دوازدهم بهمن در ورزشگاه صنایع دفاع تهران با پارسه دیدار خواهند کرد.

زنگ خطر سقوط به لیگ دو

آلومینیوم المهدی هرمزگان این روزها حال و روز خوبی ندارد و با باخت های پی در پی در سراشیبی سقوط به لیگ دسته دوم قرار گرفته است . طلایی پوشان که در این هفته نامجو مطلق را به عنوان سرمربی جدید در کنار خود داشتند نتوانستند از پس تیم پیکان در ورزشگاه شهدای قدس برآیند.

در دقیقه 35 بازی اولین گل برای پیکان  ازروی ضربه ایستگاهی  محمد برجلو رقم خورد تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد . در نیمه دوم مجید نامجو مطلق دست به ترکیب آلومینیوم زد تا شاید بتواند بازی را به تساوی بکشاند که موفق به این کار هم شد و در دقیقه 82 علی ممبینی با یک ضر به ایستگاهی زیبا گل مساوی را برای آلومینیوم به ثمر رساند .

این نتیجه پایان کار برای دو تیم نبود و در دقیقه 93 با پنالتی مشکوکی که داور برای پیکان گرفت بهشاد یاورزاده گل دوم را برای تیمش به ثمر رساند. پیکان با این پیروزی 24 امتیازی شد و در مکان چهارم جدول باقی ماند .

آلومینیوم المهدی با این باخت با همان 14 امتیاز به مکان یازدهم جدول رده بندی سقوط کرد تازنگ خطر سقوط به لیگ دسته دوم برایش به صدا درآید. طوفان زرد هرمزگان که این روزه به یک نسیم نه چندان خنگ تبدیل شده است در هفته هجدهم در ورزشگاه خلیج فارس میزبان تیم راهیان کرمانشاه ا ست . راهیان کرمانشاه تیم ششم جدول رده بندی گروه ب می باشد .

در سایر دیدارهای هفته هفدهم در گروه الف این رقابت ها نساجی مازندران با یک گل  گل گهر سیرجان را شکست داد .

 نیروی زمینی تهران دو بر صفر گهردورود  را برد . گیتی پسند اصفهان دو بر یک شهرداری یاسوج را پشت سر گذاشت .

سیاه جامگان چهار بر دو صنعت نفت آبادان را گلباران کرد و استقلال اهواز از سه بر یک در خانه به پدیده مشهد باخت.

در بازی ها ی گروه ب یزد لوله با یک گل پاس همدان را شکست داد.

 راهیان کرمانشاه یک بر صفر حریف خود مسجد سلیمان را برد . ایرانجوان بوشهر دو بر یک ابومسلم خراسان را در هم کوبید و مس رفسنجان و پارسه تهران یک بر یک مساوی به کار خود پایان دادند.

مدیرتیم های فوتبال شهرداری بندرعباس :

شهرداری خانه من است

محمد رحیمی در پایان دیدار تیم های فوتبال شهرداری بندرعباس و فولاد یزد شهرداری را خانه خود دانست و گفت: ورود من به تیم شهرداری نباید جای تعجب داشته باشد . وی  در گفت وگو با صبح ساحل اظهار داشت : بنده از سال اولی که شهرداری تشکیل شده است در خدمت این تیم بوده ام و در دوران مدیریت جهانداری من در کنار این تیم بوده  ولی کمی دور تر و در حال حاضر با حکم شهرداربندرعباس به طور رسمی کار خود را آغاز کرده ام . وی گفت: شهرداری بندرعباس از زمانی که متوجه شد جایگاه شهرداری در جدول رده بندی مناسب نیست جلسه ای با بنده گذاشت و از من خواست که در کنار تیم باشم تا خدا ی نکرده امتیاز لیگ یک از دستمان نرود. رحیمی مدیر تیم  فوتبال شهرداری بندرعباس گفت بنده ،زیاد دنبال قرارداد بستن نیستم و به همین خاطر از دو ماه پیش فقط با حرف شهردار کارم را شروع کرده بودم واکنون پس از دو ماه حکم خودم را دریافت کرده ام . وی اظهار داشت : خدارا شکر به همت کادر فنی و هیات مدیره باشگاه تیم از وضعیت بحرانی بیرون آمده و اکنون جایگاه بسیار خوبی در جدول رده بندی داریم . مدیر تیم های فوتبال شهرداری بندرعباس گفت: اولویت کاری من تیم لیک یکی است و هدف بعدی هم این است که مجموعه تیم های فوتبال شهرداری را سامان ببخشیم. وی از زحمات جهانداری به عنوان مدیرعامل سابق باشگاه تشکر کردواظهارداشت: می دانم کارکردن در تیم فوتبال شهرداری آن گونه که برخی از دوستان فکر می کنند راحت نیست زیرا منابع مالی همیشه دردسرسازهستند واین مشکل همیشه  سر راه مسوولان تیم قرار دارد . رحیمی در پایان گفت: اگر از سوی شهرداری و شورای شهر حمایت شویم تیم های خوبی از رده نونهالان  گرفته تا بزرگسالان در سطح کشور خواهیم داشت .

عبدالمجید باقری نیا:

هنوز برای ماندن در لیگ یک امیدوار هستم

سرمربی تیم فولاد یزد پس از باخت مقابل شهرداری بندرعباس گفت: هنوز برای ماندن در لیگ یک امیدواریم و ناامید نیستیم. عبدالمجیدباقری نیا در گفت و گو با صبح ساحل اظهار داشت : بازی خوبی مقابل شهرداری بندرعباس انجام دادیم و اگر آن اشتباه بچگانه مدافع مان نبودو اخراج نمی شود به این راحتی مقابل شهرداری شکست نمی خوردیم . وی گفت: برای نا امید شدن هنوز زود است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در لیگ یک باقی بمانیم . وی در خصوص عملکرد داوران در این دیدارهم گفت: داوری هیچ مشکلی نداشت و به خوبی توانست از عهده بازی بیرون بیایند . سرمربی تیم فولاد یزد در پایان گفت: شهرداری در چند بازی اخیر نشان داده است که تیم خوبی است و برای صعود به لیگ برتر دارد تلاش می کند .

 

احمد سنجری  :

لیاقت این پیروزی راداشتیم

سرمربی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس پس از پیروزی دو بر صفر مقابل فولاد یزد این برد را حق تیمش دانست . احمد سنجری در گفت و گو با صبح ساحل اظهار داشت  لیاقت این پیروزی راداشتیم ومزد زحمات خود را گرفتیم. وی بیان داشت:  بازیکنانم نشان دادند که می توانند مدعی صعود به لیگ برتر باشند .سرمربی تیم فوتبال شهرداری گفت : با ارائه یک بازی خوب و آنالیز مناسب  تیم فولاد یزد که تیم کوچکی هم نبودرا شکست  دادیم. احمد سنجری بیان کرد  که: یزدی ها از اول فصل برای صعود به لیگ برتر برنامه ریزی کرده اند و بازیکنان خوبی هم به خدمت گرفته اند اما شهرداری در این دیدار بهترظاهرشد و حتی می توانستیم بیشتر از دو گل هم به ثمر برسانیم . وی در مورد آینده شهرداری هم گفت: هنوز چند بازیکن مصدوم داریم که نمی توانند برای تیم بازی کنند و با آمدن آن ها می توانیم امید بیشتری برای صعود به لیگ برتر یا حداقل رسیدن به مرحله پلی آف را داشته باشیم . سنجری در مورد قضاوت داوران هم گفت : خوشبختانه کمیته  داوران در این چند بازی از داوران خوبی در لیگ یک  بهره برده است و این کار کمیته داوران یعنی احترام گذاشتن به مسابقات لیگ یک که چیزی کمتر ازمسابقات لیگ برتر ندارد .

فریدون حردانی :

تماشاگران بندرکنگ برای ما سنگ تمام گذاشتند

فریدون حردانی سرمربی البدر بندرکنگ در پایان  بازی در جمع خبرنگاران گفت : تماشاگران بندرکنگ برای ما سنگ تمام گذاشتند و با تشویق های خود توانستند به ما انرژی دهند تا بتوانیم این سه امتیاز حساس خانگی را کسب نماییم. وی با اعلام این که من از قبل پیش بینی کرده بودم که تیم سایپا شمال جایگاه حقیقی خود را ندارد گفت : شمالی ها بسیار فوتبال را خوب بازی می کنند و این تیم فوتبال را بسیار خوب و محکم بازی می کند و البدر اگر این موارد را پیش بینی نمی کرد در روبروی این تیم دچار مشکل می شد چون بازی این تیم مانند تیم ملوان است.سرمربی البدر بندرکنگ ضمن تشکر از بازیکنان البدر ادامه داد : بازیکنان ما  بدون اشتباه بازی را اداره کردند و با کمترین اشتباه این بازی سپری شد.حردانی با اعلام این که موقعیت های بسیار زیادی را از دست دادیم گفت : ما همچنان در شوک کسر ۶ امتیاز از البدر هستیم و باید مشخص شود که اگر البدر تخلفی انجام نداده دلیل کسر آن ۶ امتیاز چه بوده است.

وی با اشاره به گفته ی دبیر ستاد منشور اخلاقی مبنی بر این که البدر تبانی نکرده و سایپا کم کاری کرده ادامه داد : فشارهای روانی کسر این ۶ امتیاز آنقدر شوکه کننده بود که خستگی آن وارد ساق های بچه های تیم شده که متاسفانه باعث شده که بچه ها  نتوانند توپ را وارد دروازه کنند.سرمربی البدر با اعلام این که این مشکلات روحی و روانی تیم را باید رفع کنیم افزود : تیم ما از نظر فنی بسیار خوب و حرفه ای بازی می کند و از این پس باید تمرکز خود را برای رفع مشکلات روحی بچه ها صرف نماییم.حردانی درباره ی مسائل داوری و صحنه ی بحث برانگیز این دیدار گفت : داوری به علت شرایط بسیار حساس دو تیم در جدول کار مشکلی را پیش رو داشت و متاسفانه ضربه ی پنالتی ما مجدد باید تکرار می شد که داور ظاهرا تمرکز خود را در آن صحنه از دست داد و پنالتی ما تکرار نشد.سرمربی البدر بندرکنگ در پاسخ به این سوال که  برای رفع مشکلات روحی بازیکنان برنامه ای دارند گفت : بچه های ۱۷ امتیازی امروز همان بچه هایی بودند که در رتبه ی بالای جدول قرار داشتند.وی افزود : اگر ۶ امتیاز از البدر کسر نشده بود ما هم اکنون ۲۳ امتیاز داشتیم و در مکان بهتری در جدول قرار داشتیم که البته اگر آن ۶ امتیاز کسر نشده بود جایگاه البدر در رتبه ی اول بود چون با روحیه ی بهتری بازی ها را ادامه می دادیم.حردانی ادامه داد : وقتی دبیر ستاد منشور اخلاقی فوتبال کشور می گوید تخلف البدر محرز نشده است چرا باید ۶ امتیاز از ما کم شود و ما امیدواریم باشگاه و مسئولین باشگاه پیگیری کنند تا بتوانیم از حق از دست رفته ی خودمان دفاع کنیم.سرمربی البدر از رسانه های جمعی درخواست کرد که همانطور که تبانی محرز نشده ی البدر را پوشش خبری می دادند این موضوع گفته شده توسط حجت الاسلام علی پور را نیز مورد پیگیری قرار دهند چون واقعا تیم البدر بندرکنگ تیم بی گناهی بوده است.

                       مدیرعامل باشگاه آلومینیوم هرمزگان:

       هیچ نظارتی بر مسابقات لیگ یک فوتبال نیست

مدیرعامل تیم فوتبال آلومینیوم المهدی هرمزگان گفت: نمی دانم چرا همواره باید سر تیم آلومینیوم بریده شود و عدالت در فوتبال از بین رود.

محمدرضا سدید افزود: در دیدار برابر پیکان تهران پس از دریافت گل نخست در نیمه دوم با صحبت های کادرفنی توانستیم با ارائه یک بازی هجومی 45 دقیقه تیم پیکان را در زمین خود محصور کنیم و اجازه هیچ حرکتی به این تیم ندهیم.وی با بیان این که در نیمه دوم به حق خود رسیدیم و توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم، اظهار کرد: در حالی که همگان در انتظار سوت پایان بازی بودند، به ناگاه داور بازی به اشتباه خطایی را که در بیرون محوطه رقم خورد با نگاه به کمک خود پتالتی اعلام کرد و به همین راحتی تلاش های تیم آلومینیوم را نادیده گرفت.سدید با اشاره به این که نمی دانم چرا کمیته داوران با وجود حساسیت بالای این دیدار از انتخاب یک داور با تجربه امتناع ورزیده است، خاطرنشان کرد: در حالی که مسابقات لیگ یک در این روزها به حساسیت کشیده شده است اما نظارت ها همچنان کم و هیچ توجهی نمی شود و به راحتی سر تیم های مظلوم برید و حق را ناحق می کنند.مدیرعامل باشگاه آلومینیوم المهدی اضافه کرد: این بازی به پایان رسید و سه امتیاز آن به تیم پیکان تعلق گرفت اما نمی دانم وجدان های بیدار کجایند و در حالی که فیلم بازی را به نزد نماینده فدراسیون و ناظر بردم آن ها تنها به راحتی اعلام کردند حق با شماست و پنالتی اعلام شده صحیح نیست اما این موضوع چه سودی به حال تیم آلومینیوم دارد.

وی با اشاره به این که کمیته داوران در هفته های آتی باید با نظارت بیشتر و دقت در انتخاب داوران باتجربه و امتحان پس داده سبب عدم حق خوری تیم ها شود، خاطرنشان کرد: هر تیمی برای کسب سه امتیاز به میدان می رود و باید با دقت در انتخاب داوران سعی کنیم تا اشتباهات در نتیجه بازی تأثیری نداشته باشند.سدیدهمچنین با درخواست از کمیته مبارزه با دوپینگ نیز عنوان کرد: امیدوارم در این هفته ها که حساسیت در رقابت ها افزایش یافته است کمیته دوپینگ با حضور مستمر خود در مسابقات با گرفتن نمونه از بازیکنان هر شائبه ای را در این زمینه خنثی کنند و شاهد رقابت هایی سالم در مسابقات لیگ یک باشیم.وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر تلاش برخی افراد در بیرون مستطیل سبز برای تغییر نتیجه در مسابقات لیگ یک نیز خاطرنشان کرد: برخی شنیده ها حکایت  از رخ دادن چنین اتفاقاتی است اما با شناختی که از اعضای سازمان لیگ به ویژه شخص  علیپور دارم به طور حتم از وقوع چنین اتفاقات ناسالمی جلوگیری خواهد شد و افرادی که دنبال چنین وقایع و امتیازگیری با دست زدن به هر کاری هستند، قادر به عملی کردن خواسته خود نخواهند بود.

سدید در پایان در خصوص تماس برخی افراد با بازیکنان تیم آلومینیوم نیز بیان کرد: افراد وابسته به برخی تیم ها که برابر آلومینیوم قرار گرفته اند، تماس هایی با بازیکنانمان داشته اند که مسئولان باشگاه با برخورد با چنین اتفاقاتی خواستار رسدگی سازمان لیگ به این موضوعات و نظارت بیشتر بر بازی های باقیمانده هستیم.

دیدگاه ها (0)
img