آمار فوتی‌های ناشی از کووید در هرمزگان، 54 درصد کاهش داشت

مرگ 30 نفر کرونایی در هفته گذشته



در هفته‌ای که گذشت 30 نفربر اثر کرونا جان باختند که 16 نفر آن‌ها آقا و 14 نفر نیز خانم بودند. میانگین سنین این قربانیان 28 تا 93 ساله بوده است. از 27 شهریورماه تا 2 مهرماه جاری در بندرعباس 8 نفر، قشم 4 نفر، رودان 3 نفر، بندرلنگه 4 نفر، حاجی‌آباد 3 نفر، میناب 2 نفر، بستک یک نفر، بندرخمیر 2 نفر، جاسک یک نفر، پارسیان 2 نفر مبتلابه ویروس کرونا فوت شدند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با تائید این مطلب گفت که آمار فوتی‌های قطعی ناشی از کرونا به 2 هزار و 357 نفر رسید.دکتر فاطمه نوروزیان افزود: آمار بستری‌های در بیمارستان‌های استان به 322 نفر رسیده،60 نفر در ICU تحت درمان هستند که 10 نفر آن‌ها حالشان وخیم است. وی از کاهش 54 درصدی فوتی قطعی کرونا، 25 درصدی بستری در بیمارستان‌ها و 13 درصدی بستری در ICU خبر داد. نوروزیان آمار افرادی که دز اول واکسن را تزریق کردند 822 هزار و 198 نفر و همچنین دز دوم را 349 هزار و 471 نفر خواند.
  

واکسن زدن امری الزامی است

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از همه مردم خواست که واکسن بزنند که این امر الزامی است. وی افزود: در صورت عدم انجام واکسیناسیون برای حضور در برخی از فعالیت‌های اجتماعی دچار مشکل خواهید شد. دکتر نوروزیان در ادامه گفت: افرادی که به هر دلیلی واکسن تزریق نکنند به‌زودی برای انجام بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات خود مانند سفر و حتی حضور در برخی از مکان‌ها دچار مشکل خواهد شد چراکه انجام برخی از فعالیت‌ها و حضور در بعضی از مکان‌ها به‌خصوص مکان‌های ورزشی و سایر اجتماعات منوط به ارائه کارت واکسیناسیون و تزریق دوز واکسن هست.
  

بشاگرد و کیش در صدر واکسیناسیون

این مقام مسئول در گزارش روند انجام واکسیناسیون در استان گفت: در تزریق واکسن نوبت اول شهرستان‌های بشاگرد و کیش با ۸۵ درصد جز شهرستان‌های با بیشترین درصد تزریق هستند و میناب و جاسک به ترتیب با ۵۳ و ۵۸ درصد کمترین پوشش تزریق واکسن دوز اول را داشتند در تزریق واکسن در دو نوبت نیز حاجی‌آباد با ۳۶ درصد در صدر جدول قرار دارد و جاسک با ۱۸ درصد کمترین پوشش را داشته است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهار داشت: افرادی که واکسن نوبت اول را قبلاً تزریق کرده‌اند و کمتر از یک هفته به زمان تزریق واکسن نوبت دوم آن‌ها باقی‌مانده است می‌توانند به سامانه سلامت واردشده و محل، تاریخ و ساعت دریافت دوز دوم را انتخاب کنند.وی بابیان اینکه همه افراد متولد سال ۱۳۸۳ به قبل، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir برای دریافت واکسن کرونا، نام‌نویسی کنند، اضافه کرد: همچنین افرادی که واکسن نوبت اول را قبلاً تزریق کرده‌اند و کمتر از یک هفته به زمان تزریق واکسن نوبت دوم آن‌ها باقی‌مانده است می‌توانند مجدد در این سامانه واردشده و محل، تاریخ و ساعت دریافت دوز دوم را انتخاب کنند.سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان در خاتمه از تمامی مردم استان درخواست نمود که به جهت قطع زنجیره انتقال و کمک به‌سلامت عمومی و همگانی در انجام واکسیناسیون اهتمام ورزیده و همکاری لازم را داشته باشند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها