«The Matrix Awakens» یک بازی یا زندگی؟


نویسنده: ایمان دستغیب

 اپیک گیمز با هیجان ا‌علام می‌کند که «The Matrix Awakens» هم اکنون برای دانلود رایگان در پلی‌استیشن 5 و ایکسباکس سری‌اس و ایکس در دسترس است. این نسخه نمایشی یک مفهوم اصلی در دنیای ماتریکس برادران وارنر است. در این فیلم که توسط لاناواچوفسکی نویسندگی و کارگردانی شده است، کیانوریوز و کری آن ماس ایفای نقش می‌کنند.ا‌ین پر‌وژه بسیار‌ی ا‌ز خدمه را که بر روی سه گانه اصلی the matrix کار می‌‌‌کردند، از جمله جمز مک‌تیگ، کیم‌بارت، جان‌گاتا، کیم‌لیبرری، جروم‌پلاتو‌،‌ جورج‌‌بور‌شوکوف‌ و مایکل‌اف‌گی، با همکاری تیم‌هایی در سراسرepic games و شرکای خود دوباره متحد کرد؛ مانندsidefx ، evil eye pictures ، the coalition  ، wetafx سابقweta digital و بسیاری دیگر. واچوفسکی، لیبرری و گاتا از همان‌روز‌های سه‌گانه با‌هم دوست بودند. واچوفسکی می‌گوید: «وقتی به آن‌ها گفتم در حال ساخت فیلم دیگری از ماتریکس هستم، به من پیشنهاد دادند که بیایم و در سندباکس‌اپیک بازی کنم. اشتباه نکنید این یک ماتریکس واقعیست، یک دنیا کاملا غوطه‌ور و پایدار. کیانو،کری و من از ساخت این دمو خوشحال شدیم». جعبه شنی epic بسیار خاص است؛ زیرا آنها عاشق آزمایش و رویاهای بزرگ هستند. آینده داستان سرایی سینمایی هر‌چه باشد، epic نقش کوچکی‌در‌تکامل آن نخواهد داشت. تیم تصمیم گرفت با unreal engine5 چیزی بسازد که دیدنی باشد. تجربه‌ای که هنر‌ها را به روش جدید هیجان انگیز ادغام می‌کند. دمو با یک فیلم سینمایی شروع می‌شودکه دارای انسان های دیجیتالی فوق‌العاده واقع گرایانه است، قبل از این که به یک تجربه تعاملی سریع از تعقیب‌وگریز ماشین و اکشن تیر‌اندازی سوم‌شخص تبدیل شود. همه این‌ها در یک شهر جهان باز بزرگ، شلوغ و‌ قابل کاوش اتفاق می‌افتد که مانند دنیای شبیه سازی شدهthe matrix فوق‌العاده غنی و پیچیده است. شانزده کیلومتر مربع، و به سرعت قابل عبور، پر از ساکنان و ترافیک واقعی است. این تجربه نشان می‌دهد کهue5 تمام اجزای مورد نیاز برای ساختن محیط های همه‌جانبه و فوق‌العاده با وفاداری را ارائه می‌دهد. می‌توانید قوانین ورودی را تغییر دهید و کل شهر تغییر خواهد‌کرد،که با دستور‌العمل های جدید دوباره تعریف شده است. برای تیم‌های کوچکی که به دنبال ساخت جهان‌های باز هستند،عالی است. یعنی می‌توانید کل شهر را تا آخرین روز تحویل باز‌سازی کنید و به تنظیم و بهبود آن ادامه دهید. این فرصت‌های خلاقانه بسیاری را به وجد می‌آورد و ثابت می‌کند که هر تیمی می‌تواند بدون در نظر گرفتن اندازه، یک جهان باز با کیفیتA سه‌گانه در ue5 ایجاد کند. در مورد شهر matrix این یک محیط زنده و تنفسی است که هرگز متوقف نمی‌شود. از آنجایی که سیستم هایی که بازیگران آن را هدایت می‌کنند بخشی از یک شبیه‌سازی جهانی هستند که بطور مداوم ارزیابی می‌شوند، فعالیت هایی که در شهر انجام می‌شود بسیار سازگار‌تر و قابل باور‌تر است. بلوک پس از بلوک، کاراکترها و وسیله نقلیه مبتنی بر هوش مصنوعی واقعی را نشان می‌دهد؛ چه به آن‌ها نگاه کنید چه نکنید.  این نسخه نمایشی عملکرد و شباهت کیانو‌ریوز و کری‌آن‌ماس را به عنوان انسان های دیجیتالی واقع گرایانه نشان می‌دهد. برای دستیابی به این هدف تیم epics 3lateral اسکن‌های سه‌بعدی با کیفیت بالارا از چهره این بازیگر و عکس های چهار‌بعدی از اجرای آن‌ها در استودیو نووی‌ساد خود ضبط کردند. محیط شهر جهان‌باز شامل شخصیت قهرمانlo،که شخصیت راه اندازیmetahuman creatorبود و همچنین هزاران عاملmetahuman، امکانات جدید هیجان‌انگیزی را برای شخصیت های بازی در مقیاس با وفاداری بالا به نمایش می‌گذارد.سیستم های هوش مصنوعی شخصیت ها و وسایل نقلیه را هدایت می‌کنند، در حالی که سیستم های رویه‌ای که با استفاده از هودینی ساخته شده اند، شهر را تولید می‌کنند. سیستم پارتیشن جهانیunreal engine5توسعه محیط وسیع را قابل مدیریت‌تر می‌کند. حرکت وسایل نقلیه،لباس شخصیت ها و تخریب ساختمان ها همگی در موتور با استفاده از سیستم فیزیکunreal engines chaosشبیه سازی شده اند. در طول تجربه تعقیب و گریز، از آنجایی که تصادف ماشین در زمان واقعی با chaos شبیه سازی می‌شوند، یک تصادف هرگز دوبار اتفاق نمی‌افتد. در هر اجرا منحصر‌به‌فرد است. این شهر شامل هفت میلیون دارایی نمونه است که هرکدام از میلیون ها چند ضلعی تشکیل شده است. هفت هزار ساختمان از هزاران قطعه مدولار،45073 خودرو پارک شده که 38146 مورد قابل رانندگی هستند، بیش از 260 کیلومتر جاده ،512 کیلومتر پیاده‌رو ،1248تقاطع،27848تیر چراغ، naniteبه‌طور هوشمندانه آن میلیارد ها چند‌ضلعی را پخش و پردازش می‌‌کند و همه چیز را با کیفیت فیلم سریع ارائه می‌دهد. توانایی استفاده از فناوری‌ها و ساختن جهان‌های باز گسترده که وارد عصر متاورس می‌شویم.نگاهی اجمالی به شکل ظاهری آن دنیا هارا ارائه می‌دهد. آن‌ها می‌توانند مانند محیط‌هایfortnite بسیار سبک باشند یا می‌توانند تقریبا به اندازه دنیای فیزیکی واقعی به‌نظر برسند. نسل بعدی انسان‌های دیجیتالmeta humans این شهر پر از هزاران انسان دیجیتال است که با استفاده از meta human creator ساخته شده‌اند. صداهای شهر به صورت رویه‌ای با استفاده از meta sounds تولید می‌شوند. شبیه سازی ازدهام و سیستم ترافیک mass framework، تابش نور از سطوح را به‌صورت پویا شبیه‌سازی می‌کند و نور غیر مستقیم چند وجهی، نور‌آسمان و باز‌تاب‌های واقعی را در دنیا باز عظیم ارائه می‌دهد.

   
منبع: https://www.unrealengine.com/en-US/wakeup

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها