معاون اول قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد:

استفاده از نظرات صاحب‌نظران، نخبگان و فرهیختگان در اولویت برنامه رئیس جدید



معاون اول قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری کل استان هرمزگان که در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، از زحمات علی صالحی رئیس دادگستری تقدیر کرد و خطاب به مجتبی قهرمانی رئیس جدید گفت: با تمام وجود و تلاش شبانه‌روزی برای ادامه روند تحول ایجادشده در دوران مسئولیت علی صالحی، استفاده ازنظر همه صاحب‌نظران، نخبگان و فرهیختگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق اظهار داشت: امروز جامعه در گام دوم انقلاب، نیازمند جدی به حرکت جهادی است حرکت جهادی در همین زمینه‌ها ازجمله قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی.

وی بابیان اینکه حرکت جهادی در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه سرعت گرفته است ادامه داد: همه کارگزاران نظام باید به‌صورت جهادی برنامه‌ریزی و عمل کنند و در دوره تحول، حرکت جهادی در قوه قضایی در سراسر کشور سرعت گرفته و خدا را شاکریم به‌صورت جهشی در حال گسترش است.

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به صحبت‌های روز پیش رئیس قوه در مورد مجازات جایگزین برای برخی از مجرمان گفت: ما امروز نیاز به بازبینی جدی در حوزه سیاست جنایی داریم. باید مجازات ما موجب بازدارندگی باشد و نباید برای همه به یک صورت حکم صادر شود. وی افزود: چرا باید این‌همه زندانی داشته باشیم در جلسه‌ای که با ستاد مواد مخدر داشتم با دیدن آمار زندانیان مواد مخدر شوکه شدم.

این مقام مسئول ادامه داد: ضرورت دارد دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر باکار جدید و تحولی که در پیش دارند، با عزم جدی به موضوع مبارزه با مواد مخدر ورود کنند.

وی گفت: موضوع اصلی ما مبارزه با قاچاقچیانی است که خیلی گرفتار نمی‌شوند، قانون باید با این افراد مبارزه کند. معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: باید اندیشمندان و دانشگاهیان در این مورد ورود کنند و برای کاهش مجازات حبس راهکار دهند، در ضمن اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر یکی از ضروریت‌ها است، ضمن اصلاح و تربیت باید سعی کنیم از مجازات جایگزین برای این افراد استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام مصدق خاطرنشان کرد: ایده مطرح‌شده توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای به‌منظور استفاده از مجازات جایگزین حبس، ایده بدیع و نویی است که صاحب‌نظران می‌توانند به‌منظور تکمیل این موضوع یاریگر دستگاه قضایی باشند.

وی عنوان کرد: امروز قوه قضاییه کاملاً آمادگی دارد از اندیشه‌های صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه استفاده نماید و به‌منظور ارتقای شاخص‌های های توسعه عدالت از تمامی نقدها و پیشنهاد‌ها بهره‌مند شود. حجت‌الاسلام مصدق یادآور شد: قوه قضاییه آماده است همه نقدها نسبت به عملکرد و همه برنامه‌ها برای آینده را بپذیرد.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه بابیان اینکه این مراسم به‌منظور تقدیر از آقای صالحی است که تاکنون به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان انجام‌وظیفه می‌کرده و همچنین معارفه آقای قهرمانی به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری استان که هر دو از چهره‌های پرتلاش و نمونه در دستگاه قضا می‌باشند افزود: عملکرد علی صالحی در استان هرمزگان بسیار درخشان است که همین موضوع سبب شده ایشان از سوی ریاست قوه قضاییه برای تصدی دادستانی تهران برگزیده شوند که یک‌چهارم پرونده‌های کشور در این حوزه قضایی وجود دارد و آقای صالحی برنامه جامعی را ارتقای همه شاخص‌ها در حوزه قضایی تهران ارائه نموده است.

وی بابیان اینکه هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نداریم، گفت: علم مبارزه با فساد، در دوره جدید قوه قضاییه نیز برافراشته خواهد ماند. این مقام مسئول بابیان اینکه همه معاونت‌های قوه قضاییه برنامه‌های خود را برای اجرای سند تحول ارائه کرده بودند، گفت: آینده قوه قضاییه را بسیار روشن می‌بینیم.

معاون اول قوه قضاییه همچنین بابیان اینکه گزینه‌های متعددی برای تصدی ریاست کل دادگستری استان هرمزگان مطرح بودند بیان داشت: از میان همه گزینه‌ها، آقای مجتبی قهرمانی به‌عنوان گزینه اصلح برگزیده شد و امیدواریم مسیری را که آقای صالحی پایه‌گذاری نموده است به بهترین شکل ممکن ادامه دهند. حجت‌الاسلام مصدق در خصوص ویژگی‌های رئیس‌کل جدید دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی را مدیر خلاق و فردی صاحب‌نظر و مسلط به فناوری اطلاعات و مسائل مهمه دستگاه قضا برشمرد و از وی خواست برای ادامه روند تحول ایجادشده در دوران مسئولیت علی صالحی، استفاده ازنظر همه صاحب‌نظران، نخبگان و فرهیختگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

 

بابت این انتصابات از ریاست قوه قضاییه تشکر می‌کنم

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: آنچه ما به‌عنوان کلیدواژه اصلی مأموریت دستگاه قضایی به آن نگاه کنیم، تحقق عدالت در همه ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، اداری و حوزه‌های مختلف است و حضور دستگاه قضا می‌تواند برای این استان مایه خیروبرکت باشد.

حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده بابیان اینکه انتخاب درست آقای قهرمانی به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری هرمزگان نویدبخش تحقق بیش‌ازپیش عدالت در استان خواهد بودافزود: همکاران مؤمن، مستعد و کوشا در دستگاه قضایی در هرمزگان یک سرمایه برای توفیق برنامه‌های آتی دستگاه قضا خواهد بود. وی ادامه داد: جایگاه جدید دادستانی تهران برای جناب صالحی و جایگاه جدید ریاست کل دادگستری هرمزگان برای آقای قهرمانی به‌واسطه لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی ایشان بوده است.

امام‌جمعه بندرعباس از تلاش‌های مجتبی قهرمانی و علی صالحی تقدیر کرد و اظهار داشت: صد حیف که در خدمت آقای صالحی نیستیم و صد شکر که جناب قهرمانی به‌عنوان سکان‌دار مجموعه قضایی استان انتخاب شدند و بابت این انتصاب از ریاست قوه قضاییه تشکر می‌کنم.

 

مسوولیت به جا، عامل پیشرفت استان

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: این مسوولیت جدید انتخاب به جا است می تواند عامل تغییر پیشرفت استان دارند. مهدی دوستی ادامه داد: این اطمینان را داریم که دکتر قهرمانی با قاطعیت در انجام کارها و آشنایی با مسائل استان، می تواند هرمزگان را به پیشرفت خوبی برساند و مشکلات قضایی را کاهش دهد.

 

در راستای مردم داری و حل مشکلات اقتصادی مردم کوشا باشید

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه هرمزگان دارای ویژگی خاص تجاری و اقتصادی است گفت: استان که به عنوان قطب اقتصادی کشور گفته شده است در عین حال در فقر و محرومیت شاخص بالایی دارد وکمتر توسعه است. وی افزود: دو شعار سرلوحه دولت و قوه قضاییه در مسیر عدالت و مردم داری مبارزه با فساد مسائل اقتصادی است که دکتر قهرمانی بیشتر به این موضوع توجه کنند و در راستای مردم داری و حل مشکلات اقتصادی مردم کوشا باشند. آرامی ادامه داد: با کمک دولت و نمایندگان مجلس در اینده نزدیک شاهد حل مسائل و مشکلات استان خواهیم بود.

 

خدمتگزار لایقی برای مردم و نظام مقدس جمهوری باشم

 مجتبی قهرمانی رییس کل جدید دادگستری هرمزگان پشت تریبون رفت و با بیان به اینکه سعی می کنم خدمتگزار لایقی برای مردم و نظام مقدس جمهوری باشم گفت: با همت دکتر صالحی و همکاران پر تلاش مان شاهد ارتقاء استان بودیم. وی در ادامه به معیشیت کارکنان قضایی استان بر اساس فعالیت شبانه روزی آنها گریزی داشتند و از معاون قضاییه خواستند در این مورد ورود کنند.

 

هرمزگانی ها بزرگ‌ترین سرمایه پیشرفت دستگاه قضایی هستند

رئیس کل سابق دادگستری هرمزگان گفت: مردم هرمزگان بزرگ‌ترین سرمایه پیشرفت و یار همراه دستگاه قضایی هستند. وی ادامه داد: همکاران ما با وجود کمبودها، با اقدامات شبانه روزی، یک رضایتمندی خوبی ایجاد کردند و ارتقای شاخص‌ها محصول تلاش این عزیزان است. علی صالحی از اقدامات همکاران قضایی به عنوان جهادی ذکر کرد و افزود: از مردم استان بابت کمی‌ها و کاستی‌ها عذرخواهم و امیدوارم یتوانیم در دیگر سنگرها، خادم ملت ایران باشیم. دادستان کنونی دادستان بندرعباس عنوان کرد: همکاران ما با وجود کمبودها، با اقدامات شبانه روزی، یک رضایتمندی خوبی ایجاد کردند و ارتقای شاخص‌ها محصول تلاش این عزیزان است. وی با تجلیل از نقش نماینده ولی فقیه در استان، افزود: حجت الاسلام عبادی‌زاده همچون پدری پشتوانه ما بودند و رهنمودهای ایشان گشایش‌گر امور بوده است.

در پایان این مراسم طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان هرمزگان منصوب شده است و علی صالحی رئیس کل سابق دادگستری این استان نیز با حکم رئیس قوه قضاییه، عهده دار دادستانی تهران می باشد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها