اقدام شایسته یک زوج بندرعباسی:

زندانی غیر عمد با هزینه سفر اربعین آزاد شد



زوج بندرعباسی  هزینه سفر اربعین خود را برای آزادی یک  زندانی جرائم غیر عمد پرداخت کردند. این زن و مرد جوان با هزینه 150 میلیون ریالی زمینه آزادی مرد 32 ساله‌ای قشمی  را فراهم کردند که به علت مهریه و نفقه حدود 3 ماه در زندان بندرعباس به سر می برد.  این مددجو پس از اختلاف با همسرش به پرداخت حدود 85میلیون تومان مهریه محکوم شد ولی به سبب عدم  توانایی مالی در  پرداخت مبلغ موردنظر به زندان رفت. مدتی بعد پرونده وی به ستاد دیه استان ارسال شد. در همین حین زوج جوانی هزینه سفر اربعین خود را به آزادی یک زندانی اختصاص دادند که این مبلغ موجب رهایی این مددجو شد.  مابقی هزینه نیز برای مددجو قسط‌بندی شد. مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت:با توجه به اطلاع‌رسانی «پویش مردمی قدم قدم  هم پای اربعین» در 3 سال متوالی و مشارکت حداکثری مردمان نوع‌دوست هرمزگانی نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد عزاداران حسینی و نیکوکاران از اول ماه محرم تاکنون با حضور در ستاد مردمی دیه زمینه آزادی تعدادی از مددجویان تحت حمایت را فراهم نموده‌اند و همچنان این مشارکت ادامه دارد. احمد مرادی نژاد ادامه داد: نیکوکاری به این ستاد مراجعه و بیان داشته که سال قبل با همسرش نذری داشتند که نیت کردند امسال در ماه صفر به آن ادا و به شوق کربلا و با الگو گیری از گره‌گشایی ائمه اطهار و سیدالشهدا دل خانواده‌ای را شاد کنند. این مقام مسئول ادامه داد: آن‌ها با پرداخت مبلغ 15 میلیون تومان زمینه آزادی یک زندانی را فراهم نمودند و این را هم گفتند که  این اقدام خیرخواهانه را به همه عزاداران حسینی که جاماندگان پیاده‌روی اربعین هستند و نذر و حاجتی دارند پیشنهاد می‌کنیم. 
    
 آزادی 7 محکوم مالی با پویش نذر ماندگار
مرادی نژاد بابیان اینکه  تنها نهاد متولی آزادی زندانیان غیرعمدی ستاد مردمی دیه است افزود: نیکوکاران و هیئت‌های عزاداری استان می‌توانند کمک‌های خود را جهت مشارکت در این پویش مردمی به ستاد دیه استان اهدا نمایند. وی اظهار داشت:با اجرای پویش مردمی نذر ماندگار ” هر هیئت آزادی یک زندانی ” در ماه محرم با جذب مبلغ حدود 2 میلیارد ریال از نیکوکاران و هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسيني تعداد 7 محکوم مالی از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند .مرادی نژاد تصریح کرد: در تلاشیم تا با اجرای این پویش مردمی زمینه آزادی 28 مددجوی مالی جرائم غیرعمدی که تنها به دلیل عدم توان در پرداخت بدهی در زندان‌های استان به سر می‌برند و منتظر دستان سخاوتمند نیکوکاران می‌باشند را در این ماه طی برگزاری آیینی آزاد و به آغوش خانواده‌شان بازگردانیم .
       
شرکت های صنایع غرب  مشارکت کنند
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان هرمزگان  از کمک 150 میلیون تومانی شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در سومین روز از ماه صفر به ستاد مردمی دیه استان هرمزگان نیز مطالبی بیان کرد.مرادی نژاد یادآور شد:شرکت‌های صنایع غرب همواره در سالیان متوالی یکی از حامیان و بازوان پرتوان و همیشگی این نهاد مردمی بوده‌اند و شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس هم همچون سال گذشته در این امر خداپسندانه اهتمام جدی داشت و با اهدا نذر و احسان خویش در ماه صفر مقدمات زمینه آزادی 5 زندانی غیرعمدی را فراهم نمود تا هفته آتی زمینه آزادی‌شان فراهم و به آغوش گرم خانواده‌شان بازگردند. وی  اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های صنایع غرب دیگر هم نسبت به آزادی 28 مددجوی غیرعمدی در زندان‌های استان بسر می‌برند اهتمام جدی از خود نشان دهند و با مراجعه به ستاد دیه در این امر خیرخواهانه مشارکت کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها