رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

هرمزگان رتبه نخست در حوزه سرمایه گذاری/ هزاران شغل با طرح های صنعتی در استان ایجاد می شود


نویسنده: سامیه طهورنیان

نخستین پارک کود فسفات کشور در محل شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و نماینده مردم استان و خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان و سرمایه گذاران پارک کود کشاورزی کلنگ زنی شد. 

   
به گزارش صبح ساحل، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان هم در این آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی احداث پارک تولید کود فسفات در بندرعباس، ضمن تشکر از همراهی مدیران استان با حوزه صنعت و معدن و تجارت گفت:« امیدواریم در مدت زمان برنامه ریزی شده این پارک به مرحله تولید برسد که برای طرح تولید اسید فسفریک ۲۴ ماه مقرر شده است و به زودی در جای جای استان طرح‌های مهم اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از  رتبه نخست استان در حوزه سرمایه گذاری خبر داد و گفت:« اهم اقدامات این سازمان، کسب رتبه اول هرمزگان در سرمایه گذاری ، «جواز تاسیس در پایان 5 ماهه نخست سال جاری در کشور» و «کسب رتبه دوم استان در سرمایه گذاری طرح های صنعتی در کشور» است». 
 خلیل قاسمی به شاخص های مهم دولت سیزدهم در یکساله عملکرد خود در حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان پرداخت و اعلام کرد: در بخش سرمایه گذاری 630 فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 138درصد رشد سرمایه گذاری در استان حاصل شده که این طرحها پس از بهره برداری اشتغال بیش از 21 هزار و 638 نفر با رشد 85 درصدی در اشتغال را فراهم می کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه اندازی این پروژه ها گام جدید و محصولات جدیدی در استان رقم خواهد خورد.
قاسمی تصریح کرد: شرکت فسفات کارون با سرمایه گذاری شرکت صنایع شیمیایی پارسیان، احداث پارک کودی را در دو فاز تعریف نموده که در فاز نخست پروژه، احداث واحد 300 هزار تنی اسید فسفریک در زمینی به وسعت 12 هکتار در کنار شهرک صنعتی خلیج فارس است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: فاز دوم پروژه در قالب طرح توسعه با هدف احداث واحدهای تولیدی کودهای کشاورزی فسفاته و پتاسه و محصولات پایین دستی تعریف گردیده است.
وی، تولید کودهای کشاورزی پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش را با هدف رفع نیاز صنایع کشاورزی کشور و عدم وابستگی به واردات اعلام کرد.
قاسمی در پایان افزود: در فاز نخست این پروژه با سرمایه گذاری 21 هزار و 972 میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از 300 نفر بصورت مستقیم مهیا خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها