در نشست مشترک استاندار هرمزگان و معاون نخست وزیر قزاقستان مطرح شد:

 واگذاری ۱۵ هکتار از پس‌کرانه‌های بندر شهید رجایی به قزاقستان


نویسنده: صبح ساحل

استاندار هرمزگان در این نشست ضمن خیرمقدم به معاون نخست وزیر قزاقستان و هیات همراه گفت: استان هرمزگان در عرصه اقتصادی دارای فرصت‌های بی‌نظیری است.
   
  
به گزارش صبح ساحل، وی افزود: سواحل طولانی به طول بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در خلیج فارس و دریای عمان، دهانه مبدا کریدور شمال‌جنوب، ۱۴ جزیره منحصر به فرد، بیش از یک میلیون ظرفیت پالایش در روز و ظرفیت معادن، کشاورزی، آبزی‌پروری و شیلات بی‌نظیری که در استان هرمزگان وجود دارد بخشی از این ظرفیت‌هاست.
استاندار هرمزگان عنوان کرد: سیاست دولت سیزدهم از ابتدا گسترش تعاملات با کشورهای منطقه و کشورهای دوست و همسایه مثل قزاقستان بود.
وی اضافه کرد: من به عنوان نماینده رییس جمهور در استان هرمزگان وظیفه دارم دستورات ایشان را عملی کنم و در این راستا با آغوش باز این ظرفیت‌ها را با کشورهای دوست و برادر به اشتراک میگذاریم.
دوستی در پایان با اشاره به ساختار بوروتراتیکی که کارها را کند می‌کند گفت اظهار کرد: ما حاضریم با تشکیل کارگروه‌هایی از سوی دو کشور این امر را تسهیل کنیم.
سریک ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر قزاقستان هم در این نشست ضمن تشکر از پذیرایی استاندار هرمزگان و هیات ایرانی گفت: درحال حاضر همکاری زیادی بین ایران و قزاقستان وجود دارد.
وی افزود: در آینده نزدیگ کمیسیون مشترک در شهر آستانه برگزار خواهدشد و در ماه فوریه نخست وزیر قزاقستان به ایران سفر خواهدکرد.
معاون نخست‌وزیر قزاقستان خاطرنشان کرد: روابط دو کشور به افق‌های جدیدی دست پیدا کرده‌است.
وی ادامه داد: در طولهمه سال‌های گذشته مراودات بین دو کشور هیچگاه مانعی برای این روابط نبوده‌است.
سریک ژومانگارین عنوان کرد: برای توسعه مراودات دو طرف در این خصوص روسای دوکشور دستور دادند تجارت دو کشور را به ۳ میلیارد دلار برسانیم که قابل اجراست.
وی اظهار کرد: بعد از بازدید از بندر شهید رجایی تصمیم گرفتیم که زمینی به مساحت ۱۵ هکتار را رزرو کنیم.
معاون نخست‌وزیر قزاقستان در ادامه گفت: امیدوار هستم که امشب یک تفاهمنامه بین ما و وزارت راه و شهرسازی امضا شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها