سارقان محموله کانتینری در هرمزگان به دام قانون افتادند

ردپای کارگر اخراجی در سرقت چرخ های خیاطی



کارگر اخراجی و دو دوستش به اتهام سرقت تعدادی چرخ خیاطی از داخل کانتینر در محوطه شرکتی در بندر شهید رجایی دستگیر شدند.اين متهمان  هنگامی كه با مدارك و مستندات پليس روبرو شد، به سرقت ، خرید و فروش محموله  اقرار كردند .

 
   ظن فک پلمپ


ظهر هفته گذشته راننده تریلی  کانتینربر هنگام خروج از اسکله  و بازبینی محموله های حاوی  چرخ خیاطی  متوجه فک پلمپ کانتینرها شد ، این موضوع را به شرکت مربوطه در اسکله گزارش داد ولی مسوولان شرکت فک پلمپ را نپذیرفتند و از بازرسی مجددا  شانه خالی کردند. راننده سمج زمانی دریافت که شرکت مورد نظر خود را ملزم به بررسی نمی داند دست به کار شد و به 110 تماس گرفت.
ماموران در تحقیقات یافتند محموله چرخ خیاطی در فروردین ماه سال جاری پس از خریداری از  چین وارد اسکله شده و بعد از انجام تشریفات اداری و گمرکی تحویل این شرکت شده است و محموله ای از آن به سرقت رفته است.

 
    محوطه فاقد حفاظت فیزیکی مناسب


این پرونده سرقت به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان هرمزگان  قرار گرفت.
کارشناسان پلیس آگاهی به منظور بررسی صحت اظهارات شاکی، به محل مورد نظر اعزام شدند  در بازدید میدانی دریافتند که محل نگهداری کانتینرها که فاقد هرگونه حفاظت فیزیکی مناسب نظیر دیوار، فنس و سایر موارد است. پس از ثبت اظهارات مسوولان شرکت و راننده به تجسس  پرونده پرداختند.
   

 

سرنخ هایی از دستبرد کارگر اخراجی


تا اینکه پلیس  به سرنخ هایی دست یافت و سرقت از محموله‌های کانتینری اثبات شد.با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.پلیس دریافتند کانتینرها توسط یکی از کارگران شرکت مربوطه  فک پلمپ شده است و با کمک یکی از کارگران اخراجی حدود 14 دستگاه چرخ خیاطی به سرقت رفته و این محموله  را به 2مالخر فروخته شده است.

 
   دستگیری سارقان


به گفته سردار غلامرضا جعفری،  فرمانده انتظامی هرمزگان متهمان  در نهم آبانماه جاری پس از 48 ساعت از گزارش سرقت، دستگیر شدند و در بازجویی ها به چند سرقت از محموله های کانتینری و سرقت ۱۴ دستگاه چرخ خیاطی، ۱۷ دستگاه پنل کولر اسپیلت، ۳۵ دستگاه کمپرسور کولر گازی، پنج دستگاه هیدرولیک موتور کوچک پنج کارتن سوزن انژکتور موتور خودرو از داخل کانتینرهای موجود اعتراف کردند که در بازرسی از منزل و مخفیگاه مالخرها، تعدادی کالاهای سرقتی کشف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها