پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش:

افزایش تصادفات در ۲ ماه اخیر در این جزیره



رییس پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش گفت: با توجه به افزایش تصادفات در این جزیره طی ۲ ماه هم اکنون ۵۰ درصد سوانح رانندگی این جزیره در ساعات مدرسه به وقوع می پیوندد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی توانگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت پلیس در ساعات آغاز بکار و تعطیلی مدارس افزایش یافته است اظهار کرد: اما به علت برخی رفتارها، در ۲ ماه گذشته نیمی از تصادفات در این ساعات به وقوع می پیوندد که رعایت بیشتر فرهنگ ترافیکی لازمه کاهش این اتفاقات است.

وی اضافه کرد: افزایش سرقت ها در ساعت مدارس طی پاییز امسال در حالی است که جزیره کیش نیمه اول امسال شاهد کاهش چشمگیر سوانح رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت خودرویی بود و در این زمینه یکی از رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده است.

وی افزود: به دلیل افزایش ترددها در مقابل مدارس، عجله والدین و ناآشنایی دانش آموزان به ویژه کودکان به رعایت قوانین و مقررات عمده دلیل وقوع بیشتر سوانح رانندگی ساعات و در معابر منتهی به مدارس است.

سرهنگ توانگر با اشاره به اینکه بخش بزرگی از تخلف در بخش رعایت نکردن حق تقدم در رانندگی است، افزود: ۳۹ درصد علت بروز سوانح رانندگی در کیش به رعایت نکردن حق تقدم و ۳۵ درصد تصادفات نیز مربوط به توجه نکردن به جلو رخ می‌دهد.

وی گفت: بیشترین آمار تصادف در تقاطع‌ها و میادین به ثبت رسیده به طوریکه ۳۹ درصد سوانح رانندگی در سه راهی و چهار راه ها، ۲۵ درصد مربوط به تقاطع‌ها و ۲۴ درصد تصادفات نیز مربوط به میادین جزیره کیش است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش افزایش ۲۰ درصدی اعمال قانون در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل را زنگ خطری در این حوزه بر شمرد و بر لزوم ریشه یابی آن تاکید کرد.

سرهنگ توانگر افزود: فرهنگ سازی و آموزش ۲ موضوع مهم و تاثیرگذار در کاهش آمار جرایم و تخلفات حوزه راهنمایی و رانندگی بشمار می‌روند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها