ظاهر و باطن و باقی قضایا



سال ها پیش در یکی از ادارات تابعه ستاد اجرایی دایره مرکزی، اواسط وقت ناهار و نماز یکی از کارمندان خانم  که در حال صحبت با یکی دیگر از کارمندان خانم بود به وی گفت: دیشب در منزل ما شب بسیار خوبی بود، شما چطور؟ کارمند خانم دوم گفت: در منزل ما برعکس. کارمند خانم اول گفت: چطور؟ کارمند خانم دوم گفت: شوهرم تا به خانه رسید شام خورد و سپس به تماشای مسابقه فوتبال مبادرت کرد و در حین تماشای فوتبال روی کاناپه خوابش برد. کارمند خانم اول گفت: همسر من وقتی به خانه رسید گفت من یک دوش می گیرم و تو نیز لباس بپوش تا برای صرف شام به رستوران برویم. پس از صرف شام نیز تا منزل قدم زنان زیر باران آمدیم و پس از رسیدن به منزل نیز شوهرم شمع روشن کرد و خانه را با شمع نورآرایی کرد و شبی رویایی را در منزل رقم زد. آنها سپس به ادامه ناهار و نماز پرداختند.
از آنجا که همسران این دو کارمند نیز در یکی دیگر از ادارات تابعه ستاد اجرایی دایره مرکزی با هم همکار بودند، آن دو نیز اواسط وقت ناهار و نماز مشغول صحبت با یکدیگر بودند. کارمند آقای دوم به کارمند آقای اول گفت: من دیشب در منزل بیچاره شدم، تو چطور؟ کارمند آقای اول گفت: من برعکس. کارمند آقای دوم گفت: چطور؟ کارمند آقای اول گفت: وقتی به منزل رسیدم شام آماده بود و با همسرم شام خوردیم. سپس فوتبال نگاه کردم و نفهمیدم چطور روی کاناپه خوابم برد و تا صبح همان جا خوابیدم. کارمند آقای دوم گفت: من وقتی به منزل رسیدم خواستم دوش بگیرم و شام بخورم و بخوابم که فهمیدم همسرم شام نپخته است. پیشنهاد دادم به یک رستوران برویم. در راه برگشت بارندگی شد و تاکسی ها قیمت را بالا بردند و مجبور شدیم تا خانه پیاده گز کنیم. وقتی به خانه رسیدیم خواستم به تماشای فوتبال مبادرت کنم که دیدم برق رفته و مجبور شدم خانه را هم با شمع روشن کنم. آنها سپس به ادامه ناهار و نماز پرداختند.
در این هنگام صدایی از بیرون به گوش رسید که گفت: هیچ گاه ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید؛ چرا که اصلا چنین چیزی ممکن نیست و فقط می شود ظاهر زندگی دیگران را با ظاهر زندگی خود یا باطن زندگی دیگران را با باطن زندگی خود قیاس کرد و اساسا قیاس در جایی ممکن است که دو چیز تعریف و موقعیت یکسان و تفاوت هایی جزئی داشته باشند نه این که اینطور. وی در ادامه گفت: شاید شما خوشبخت تر از آن باشید که همواره حسرتش را می خورید. وی درنهایت خاموش شد.
 
«برزو بیطرف»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها