افزایش ۴۰ درصدی جوجه‌ریزی در هرمزگان/ قیمت مرغ در بازار چقدر است؟



معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش ۴۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد جواد میرزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مهر امسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و  آبان ماه نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های هرمزگان صورت گرفته که ۴۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

میرزاده با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۰۰ تن گوشت مرغ در استان مصرف می‌شود، گفت: اکنون هر ماه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود که بیش از نیاز بازار استان است.

او گفت: با توجه به افزایش تولید گوشت مرغ در استان، این روز‌ها قیمت مرغ گرم در بازار کاهش یافته و اکنون هر کیلوگرم مرغ گرم با قیمت ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: اکنون بهترین زمان برای خرید مرغ و ذخیره سازی این کالای اساسی است.

 

این درحالی است که مدیر بهره برداری سازمان میدان و تره بار گفت: قیمت کنونی مرغ به ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و همچنان با نرخ مصوب ۱۶ درصد فاصله دارد.

مقدسی گفت: نرخ مرغ عمده امروز از ۴۹ تا ۵۰ تومان ظهر به ۵۲ هزار تومان رسید و درخرده فروشی ها هم  از  ۴۹ تا ۵۰ هزار  به ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به کاهش قیمت ۳ هزار تومانی روز گذشته و استقبال مردم، هنوز ۱۶ درصد با نرخ تنظیم بازار فاصله داریم.

 مدیر بهره برداری سازمان میدان و تره بار می‌گوید: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده  برای شب یلدا  مشکلی ایجاد نمی شود و همواره در حال  برنامه ریزی منسجم برای تامین محصولات پروتئینی هستیم تا کمبودی ایجاد نشود.

او گفت: در حال برنامه ریزی و رصد مداوم عرضه و تقاضا هستیم تا مشکلی در این زمینه برای تامین مواد ایجاد نشود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها