آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس روستایی هرمزگان


نویسنده: صبح ساحل

«حسن جراره»، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان از آغاز توزیع تغذیه رایگان در مدارس روستایی استان هرمزگان در مقطع ابتدایی خبرداد.
 
 
به گزارش صبح ساحل، جراره افزود: «توزیع تغذیه رایگان در مدارس ابتدایی روستاهای سراسر استان از امروز دوشنبه ۲۱ آذرماه آغاز می‌شود و توزیع سه محصول شیرین عسل در این طرح دیده شده است».
وی گفت: «این طرح برای همه‌ی استان‌های کشور اجرا نشده است؛ تنها برای چهار استانِ هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارومیه، در جهت برقراری عدالت آموزشی انجام می‌شود».
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه از دیدگاه وزارت این چهار استان نیاز به توجه برای برقراری عدالت آموزشی دارند، اضافه کرد: «۲٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در روستاهای سراسر استان هرمزگان در مقطه ابتدایی اخذ شده است».
جراره با بیان اینکه توزیع تغذیه در چهار مرحله و در فواصل زمانی مشخص انجام می‌شود، اظهار کرد: «توزیع شیر در مدارس در دستور کار وزارت قرار دارد اما هنوز به هیچکدام از استان‌ها ابلاغ نشده است».
وی افزود: «این طرح با طرح تغذیه رایگان مدارس که سال‌های گذشته در کشور اجرا می‌شد، متفاوت است؛ در قانون بودجه برای توزیع تغذیه رایگان در مدارس سراسر کشور اعتبار درنظر گرفته شده اما دولت هنوز آن را تخصیص نداده و شیوه‌نامه آن ابلاغ نشده است».
به گفته معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان این تغذیه رایگان خاص مدارس روستایی است.
به گزارش صبح ساحل؛ لازم به ذکر است که با وجود وعده‌های داده شده هنوز طرح تغذیه رایگان در مدارس سراسرکشور اجرایی نشده است و مسئولان آموزش و پرورش عدم تخصیص اعتبار را دلیل اجرایی نشدن این طرح عنوان می‌کنند.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها