امروز، آسمان هرمزگان صاف و در مناطق دریایی گاهی کمی ابری خواهد بود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در جزیره کیش و دیگر جزایر خلیج فارس در مقایسه با روز گذشته از شدت باد شمال غربی کاسته و به تدریج شدت تلاطم خلیج فارس نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز تاثیرات زبانه‌های سامانه پرفشار بر روی نقاطی از استان پیش بینی می‌شود و آسمان استان صاف، در مناطق دریایی گاهی کمی ابری خواهد بود.

وی افزود: امروز از غروب با تاثیر زبانه‌های سامانه پرفشار، افزایش باد شمال شرقی در تنگه هرمز و مناطق شرقی و مرکزی استان مورد انتظار است.

سی سی پور تصریح کرد: وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت از اوایل امشب تا ظهر فردا نهم دی سبب مواج شدن دریا و اختلال در تردد‌های دریایی در مناطقی، چون قشم، هرمز، هنگام، لارک و شرق جاسک خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود با توجه به مواج شدن تنگه هرمز و شرق جاسک از ساعات غروب پنجشنبه تا ظهر جمعه، شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرقی استان انجام شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه دوازدهم تا چهاردهم دی با تقویت سامانه پرفشار، وزش باد شدید شمال شرقی با سرعتی بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت با احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی در مناطق شرقی و مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها