مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس:

مدارس استان فارس سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه تعطیل است



مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس گفت: به دنبال صدور اخطار قرمز هواشناسی مبنی بر بارش شدید و رگبار باران در روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ در استان فارس، ستاد مدیریت بحران استان تصمیم به تعطیلی آموزش حضوری در مدارس این استان گرفت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، خلیل عبدالهی افزود: بنا بر مصوبه ستاد مدیریت بحران استان فارس که به تأیید استاندار نیز رسید، فعالیت همه مدارس استان در روز سه‌شنبه به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.
وی اظهار داشت: تغییری در ساعت کاری ادارات و دستگاه های اجرایی استان فارس در روز سه‌شنبه داده نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه از عموم شهروندان خواست که با توجه به اطلاعیه هشدار هواشناسی ضمن خودداری از سفرهای غیرحضوری، از کوهنوردی و حضور در مناطق حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

پیش از این، به استناد مصوبه جلسه پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه کارگروه مدیریت سوخت زمستانی استان و دستور استاندار فارس، ساعت کار کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی استان از روز شنبه ۱۷ دی تا پایان این ماه از ساعت ۹ تا ۱۵ تعیین شده است.

اداره کل هواشناسی فارس نیز با انتشار اطلاعیه سطح قرمز نسبت به بارش باران در روزهای ۲۶ و ۲۷ دیماه در تمام مناطق استان و بارش برف در نیمه شمالی و ارتفاعات مرکزی استان همراه با رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید هشدار داده است.
مدیرکل هواشناسی فارس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی، اواخر وقت دوشنبه ۲۶ دی در بخش های غرب و جنوب غربی استان فعال خواهد بود.
مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه، سه شنبه ۲۷ دی تمام مناطق استان را در بر می گیرد و چهارشنبه ۲۸ دی نیز مه گرفتگی و کاهش دید در ساعات صبح پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی و یخ زدگی جاده ها، اختلال در تردد و آبگرفتگی معابر ، احتمال سیلاب در نیمه جنوبی استان، کاهش دید، مه گرفتگی ، احتمال تاخیر در پروازها و افت فشار گاز وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی فارس افزود: پرهیز از سفر های غیر ضروری ، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به هنگام مسافرت، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال و آب راه ها و مدیریت در مصرف انرژِی توصیه می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها