سومین محموله کمک‌های ایران به ترکیه ارسال شد



رئیس جمعیت هلال احمر ایران درباره کمک‌های اعزامی کشورمان به مناطق زلزله زده در ترکیه و سوریه گفت: «امروز هم هواپیمایی را با کمک نیروی هوایی ارتش به ترکیه اعزام می‌کنیم.»

به گزارش صبح ساحل، «پیر حسین کولیوند»، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره کمک‌های ایران به کشورهای زلزله زده ترکیه و سوریه گفت: بعد از حادثه زلزله ترکیه و سوریه ما همان روز اول نیروی‌های امدادی و جست‌و‌جو و نجات خودمان را به علاوه اقلام زیستی به ترکیه و سوریه ارسال کردیم. امروز هم هواپیمایی را با کمک نیروی هوایی ارتش به ترکیه اعزام می‌کنیم.

وی درباره تیم‌های اعزامی گفت: تعداد 50 نفر در تیم عملیاتی جست‌و‌جو و نجات همراه ما هستند. تعدادی پزشک نیز همراه ما هستند. خودم هم برای نظارت بیشتر و ارزیابی بیشتر که ببینیم چه میزان کمک لازم دارند، ان‌شاالله عازم می‌شوم. کولیوند با اشاره به کمک‌های ارتش و سپاه در این زمینه گفت: واقعا باید تشکر بکنم هم از نیروی هوایی ارتش و هم از عزیزان سپاه که این امکانات را در اختیار ما قرار دادند که ما بتوانیم اقلام زیستی را که مورد نیاز مردم زلزله است را ارسال کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر ایران در خصوص فعالیت تیم‌های اعزامی ایران به مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه گفت: از همان روز اول تیم‌های امداد و نجات ما مخصوصا تیم "آنست" ما هم سگ‌های زنده یاب و هم دستگاه‌های زنده یاب ما تا الان توانستند افرادی را زنده از زیر آوار نجات بدهند. تیم‌های عملیاتی که ما آنجا اعزام کردیم با خودروهای امداد و نجات، امکانات بسیار خوبی را دارند که 24 ساعته فعالیت می‌کنند. ما همچنین بیمارستان سیارمان هم در سوریه و هم در ترکیه مستقر هستند و کارهای درمان را انجام می‌دهند. اضافه بر آن تیم‌های درمانمان در بیمارستان‌های آنان مستقر هستند. تیم‌های جست‌وجو و نجاتمان هم در حال آواربرداری و نجات جان خیلی‌ها هستند. وی تصریح کرد: ما کاملا با رییس جمعیت هلال احمر ترکیه هماهنگ هستیم و بر اساس نیاز‌هایی که اعلام می‌کنند اقلام امدادی و زیستی و یا نیرویی که لازم باشد را اعزام می‌کنیم.

کولیوند همچنین در خصوص شهرهای مورد نظری که این کمک‌ها ارسال می‌شوند، گفت: ما وارد فرودگاه "غازی عنتب" می‌شویم و بعد به شهر صالحیه و یا شهرهای دیگری که هلال احمر هماهنگ کرده است، وارد می‌شویم. نیروهای ما تقریبا در سه شهر مستقر هستند و خدمات خیلی خوبی را ارائه دادند. به نحوی که رییس جمعیت هلال احمر ترکیه تا الان بارها با من تماس گرفته و از فعالیت‌های هلال احمر ایران تشکر کرده است. وی تصریح کرد: از روز اول ما حضور داشتیم و تا زمانی که این کشورها اعلام نیاز کنند کنارشان خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها