ارائه خدمت نوروزی بهداشتی و درمانی به بیش از پنج هزار مسافر در قشم



 رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: تاکنون در قالب طرح سلامت نوروزی پنج هزار و ۹۲۲ خدمت از سوی مراکز درمانی و بهداشتی این جزیره به قشموندان و مسافران نوروزی ورودی به سرزمین آب و آفتاب ارائه شده است.

  

به گزارش صبح ساحل،  دکتر یاسر مرادی با بیان این مطلب، اظهار داشت: این خدمات همزمان با آغاز تعطیلات پایان سال از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان هشتمین روز از فروردین ۱۴۰۲ به مراجعه کنندگان به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه ۵۵۳ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستانی بستری شده اند، افزود: در این مدت به چهار هزار و ۶۱۴ تن از مراجعه کنندگان به صورت سرپایی خدمات ارائه شده که تعداد ۱۱ نفر از بیماران هم برای درمان به بندرعباس مرکز استان هرمزگان اعزام شده اند.

به گفته رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در مدت یاد شده همچنین ۶۸ بانوی باردار به صورت طبیعی در بیمارستان قشم زایمان کرده اند و ۳۳ عمل سزارین هم برای تولد نوزادان در این مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شده است.

دکتر مرادی یادآور شد: از ابتدای تعطیلات پایان سال تا پایان تعطیلات نوروزی (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) پزشکان متخصص در حوزه های جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، ارتوپد، بیهوشی، داخلی، عفونی، چشم، قلب، و طب اورژانس در بیمارستان قشم مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در این مدت در بخش فوریت های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ هم فعالیت هایی همچون پذیرش ۳۳۵ بیمار اورژانسی، اعزام ۱۹۱ بیمار به بیمارستان قشم و اعزام ۱۶ بیمار به مراکز بهداشتی روستایی ثبت و گزارش شده است.

رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به انجام ۱۷۸ مورد ماموریت از سوی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در سرتاسر این جزیره، گفت: این تعداد ماموریت های شامل اعزام به ۷۷ مورد تصادف و ۱۰۱ مورد ماموریت غیر تصادفی بوده است که تکنسین های اورژانس ۸۸ مصدوم تصادفی و ۹۰ بیمار را به مراکز درمانی و بیمارستانی جزیره قشم اعزام و منتقل کرده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها