جاماندگان سهام عدالت از یک پسر 18 ساله هرمزگانی رو دست خوردند

خالی شدن حساب با یک پیامک



پسر 18 ساله ساکن  میناب با خالی کردن حساب جاماندگان سهام عدالت، پنج  میلیارد ریال به جیب زد. این جوان که در طی یک ماه گذشته با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت به شماره تلفن‌های مختلف، شهروندان را دام‌ خود گرفتار می‌کرد در شهرستان میناب دستگیر شد. تاکنون 15 نفر شاکی از هرمزگان شناسایی شدند که از حساب مالی این افراد حدود 5 میلیارد ریال برداشت‌شده است. مالباختگان  پس از کلیک بر روی لینک مذکور به صفحات جعلی هدایت و ناخواسته موجب نصب بدافزاری بر روی گوشی‌شان شده بودند . آن‌ها  لحظاتی پس از  واردکردن رمز کارت و پرداخت مبلغ ثبت‌نام، با  پیامک‌های برداشت موجودی روبرو شدند... 
رئیس پلیس فتای هرمزگان بابیان اینکه ماه گذشته در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا  استان و طرح ادعایشان مبنی بر وصول پیامک با سر شماره شخصی در قالب ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت، پرونده اولیه تشکیل و موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت گفت: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکیان پیامکی حاوی لینک جعلی با عنوان ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت دریافت کرده که نهایتا منجر به سوءاستفاده از حساب آن‌ها  و واریز و برداشت  از حساب بانکی ‌شده است. سرهنگ احسان  بهمنی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم این پرونده پس از ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و دسترسی به پنل پیامک گوشی شهروندان و نیز اخذ اطلاعات کارت‌بانکی قربانی ، اقدام به برداشت از حساب‌های آنان می‌کردند. 
وی با اشاره به اینکه این متهم با دسترسی به اطلاعات کاربران بیش از پنج میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود یادآور شد: متهم پس از اجازه کاربر به نصب نرم‌افزار، بدافزاری بانام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرم با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به‌منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به‌تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.
 انکار 
به گفته رئیس پلیس فتای هرمزگان پسر 18 ساله که فکر نمی‌کرد به دام قانون بیافتد توسط تیم عملیاتی پلیس فتا استان دستگیر شد. وی در بازجویی‌های اولیه همه‌چیز را انکار ‌کرد اما با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری‌شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشت.
 توصیه 
رئیس پلیس فتای هرمزگان به شهروندان توصیه کرد: هنگام دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود، بدون شک پیامک جعلی و کلاه‌برداری است و به‌هیچ‌وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک‌های معتبر با سر شماره مخصوص ارسال می‌شوند.سرهنگ بهمنی گفت: کاربران می‌توانند 
در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به 
آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR بخش گزارش‌های مردمی و یا شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها