آتش‌سوزی، بیش از ۲ میلیارد تومان به نخلستان‌ها و باغ‌های سیاهو خسارت وارد کرد



مدیر جهادکشاورزی بندرعباس گفت: طبق برآورد اولیه، آتش سوزی هفته گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان به نخلستان‌ها و باغ‌های سیاهو در بندرعباس خسارت وارد کرد.

     

به گزارش صبح ساحل، سلمان انصاری زاده صبح امروز (۲۱ تیرماه) در تشریح این خبر، افزود: در این آتش سوزی به ۱۰ هکتار از نخلستان‌ها و باغ‌های مرکبات جغدر سیاهوی بندرعباس خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی روستای جغدر سیاهو از حدود ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۱۵ تیرماه آغاز شد و تا روز شنبه ۱۷ ادامه داشت، تصریح کرد: نخلستان‌های آسیب دیده از نوع خاصویی و مرداسنگ و باغ‌های مرکبات نیز نارنگی و لیموترش بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس عنوان کرد: ۳ دستگاه ماشین آتش نشانی از بخش احمدی حاجی آباد و بندرعباس به محل اعزام شدند، اما با توجه به عمق آتش سوزی مهار حریق با سختی انجام شد.

انصاری اضافه کرد: به رغم به هشدارهای سازمان جهاد کشاورزی، نخلستان‌ها و باغ‌های این منطقه بیمه نبوده بنابراین برای جبران خسارت به کشاورزان و نخل‌داران پیگیری موضوع با ستاد بحران و فرمانداری بندرعباس صورت گرفته تا تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه روستای جغدر از توابع دهستان سیاهوی شهرستان بندرعباس است و تا مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد، عنوان کرد: ۲ آتش‌سوزی در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به کشاورزان دهستان سیاهوی بندرعباس وارد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها