هواشناسی :

ارتفاع امواج دریا، تا ۱.۵ متر/ احتیاط های لازم در رفت و آمدهای دریایی صورت گیرد



رییس اداره هواشناسی قشم با بیان اینکه نیمه شرقی تنگه هرمز و دریای عمان در ساعت های صبح تا ظهر (جمعه) با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی مواج است، گفت: بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

      

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز جمعه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، با تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب ناپایداری های جوی در ارتفاعات استان هرمزگان، برخی مناطق مرکزی و محدوده تنگه هرمز پیش بینی می شود.

وی ادامه‌ داد: از این رو توصیه می شود شناورهای سبک صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان هرمزگان (به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی) و برخی نقاط ساحلی و دریایی به ویژه تنگه هرمز، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، تُندباد لحظه ای، گرد و غبار و مواج شدن موقت دریا پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: توصیه می شود در این ساعت ها احتیاط های لازم در رفت و آمدهای دریایی صورت پذیرد و با توجه به ماهیت رگباری بارش ها و تقویت نقطه ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و آمد و شد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی اجتناب شود.

وی با بیان اینکه در پاره ای نقاط مرکزی استان هرمزگان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، تُندباد لحظه ای، گرد و خاک موقت و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود، گفت: از روز شنبه تا سه شنبه (۲۱ تا ۲۴ مرداد)، با وزش بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی از نقاط شرقی استان وقوع گرد و غبار و کاهش دید افقی محتمل خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: از نظر دمایی، از روز یکشنبه (۲۲ مرداد) افزایش نسبی دما به ویژه در مناطق شرقی استان پیش بینی می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها