افزایش ۳ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان



محمدصالح جوکار یک نماینده مجلس گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری دغدغه بازنشستگان به ویژه فرهنگیان که عمر خود را در راستای ارتقای علم و تربیت جوانان صرف کرده‌اند است و حداقل حقوق بازنشستگان باید برابر نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد.
    
به گزارش صبح ساحل، محمدصالح جوکار در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از دولت و دستگاه‌های اجرایی بابت زمینه‌سازی حضور مردم در پیاده روی اربعین، از دولت و ملت بزرگ عراق نیز تشکر کرد و گفت: تذکر نخست من به وزیر اقتصاد و دارایی به دلیل وجود نوسانات بالای بازار بورس و عدم ثبات این بازار که موجب آسیب رسانی به سرمایه‌گذاران شده، است.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این شرایط موجب خواهد شد سرمایه مردم به سمت بازارهایی همچون بازار ارز، طلا و خودرو حرکت کند و در رشد تولید و رونق کسب‌وکار موثر نباشد.

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس، عنوان کرد: هزینه بالا و گرانی عجیب سرویس مدارس تبدیل به دغدغه خانواده‌های دارای چند فرزند شده، که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد، از جمله اقدامات می‌تواند ارائه کارت حمل‌ونقل عمومی برای خانواده‌ها با چند فرزند باشد.

جوکار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را دغدغه بازنشستگان به ویژه فرهنگیان که عمر خود را در راستای ارتقای علم و تربیت جوانان صرف کردند، دانست و گفت: حداقل حقوق بازنشستگان باید برابر نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، خواستار تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق التدریس شد.

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد مقررات مربوط به پرداخت مستمری به «بازماندگان اناث» یکی از پرچالش‌ترین بخشهای این حوزه است. در همین راستا یکی از چالشهایی که هم اکنون صندوقهای بازنشستگی در رابطه با مستمری بازماندگان با آن روبه رو هستد، بحث «طلاقهای صوری» است.

یکی از شرایط بهره‌مندی از مستمری بازماندگان برای فرزندان و نوادگان اناث، عدم تأهل آنهاست؛ این مورد موجب شده است تا برخی از فرزندان و نوادگان دختر متوفی برای دریافت مستمری بازماندگان اقدام به طلاق صوری از همسر خود کنند، درحالیکه اراده جدی زوجین جدا شدن از یکدیگر نیست. این موضوع ضمن تحمیل بار مالی به صندوقهای بازنشستگی، موجب آسیب به بنیان نهاد خانواده می‌شود. ایجاد اختلاف درون خانواده‌ها، عدم تعهد به زندگی زناشویی و رواج فرهنگ مذموم دروغگویی بخشی از معضلات اجتماعی رواج طلاق‌های صوری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها