جدید به قدیم
با آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا در جنوب کشور، شهروندان هرمزگانی این روزها با یکی از جدیترین مشکلات روزمره خود مواجه هستند؛ صفهای طولانی دریافت بنزین که از ساعات ابتدایی بامداد آغاز میشود و گاه تا سه یا چهار ساعت به طول میانجامد. در بسیاری از شهرهای استان، رانندگان از ساعتهای اولیه صبح برای دریافت سوخت در مقابل جایگاهها صف میکشند تا پیش از آغاز ساعت اداری و فعالیت روزانه بتوانند بنزین مورد نیاز خود را تأمین کنند. وضعیتی که به گفته شهروندان، زندگی روزمره مردم را با اختلال جدی مواجه کرده است.
در سیاست بینالملل، همیشه لحظهای وجود دارد که هنوز توافقی روی کاغذ نرفته اما طرفها جشن پیروزی را آغاز میکنند. امروز به نظر میرسد روابط ایران و آمریکا بار دیگر به همان نقطه رسیده است؛ جایی میان جنگ و صلح، میان میز مذاکره و میدان قدرت، میان آنچه واقعاً در حال وقوع است و آنچه افکار عمومی باید تصور کند.
کمتر از دو هفته پیش ۵۸ خبرنگار و مستندساز خارجی از ۱۰ کشور جهان در قالب پویش ۱+ ۱۶۸ با حضور در مدرسه شجره طیبه شهرستان میناب از حمله دشمن آمریکایی صهیونیستی به این مدرسه و شهادت ۱۶۸ دانش اموز، آموزگار و والدین آنها گزارش، خبر و فیلم تهیه کردند.
امسال، روز ملی خلیج فارس در شرایطی فرامیرسد که این پهنه آبی بیش از هر زمان دیگری در تلاقی تاریخ، ژئوپلیتیک و امنیت منطقهای معنا مییابد. خلیج فارس نهتنها یک مسیر حیاتی انرژی و تجارت جهانی، بلکه بخشی از حافظه تاریخی و هویت تمدنی منطقه است؛ جایی که نام آن در اسناد کهن ثبت شده و سرنوشت ملتهای پیرامونش، بهویژه ایران، با آن گره خورده است.
صفهای بنزین در بندرعباس به دلیل محدودیت عرضه سوخت آزاد در جایگاههای مقرر موجی از نارضایتی شهروندان را ایجاد کردهست.
شهروندان برای دریافت ۲۰ لیتر سوخت آزاد از یک تا ۳ ساعت در صف هستند.
علی رغم وعدههای استانداری هرمزگان در خصوص افزایش کارت سوخت آزاد هنوز این وعده محقق نشده است.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک