تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در هرمزگان



 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به هدف‌گذاری طرح ملی تولید یک میلیارد درخت طی فعالیت چهار ساله دولت سیزدهم گفت: سهم هرمزگان در این طرح، سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت بوده که امسال طبق تعهد این تعداد درخت در استان تولید شده است.

    

به گزارش صبح ساحل، سید محمد نور موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سه میلیون اصله درخت تولید شده در هرمزگان، نهال حرا بوده است، افزود: بر این اساس از ابتدای آذرماه امسال تمامی نهال‌های حرا تولید شده با مشارکت جوامع محلی بویژه زنان، به عرصه‌های کشت در نوار ساحلی هرمزگان انتقال می‌یابد و از طرفی نیز بخش عمده‌ای از نهال‌ها در هفته منابع طبیعی طی اسفند سال‌جاری بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح ملی کاشت درخت، اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان از ابتدای سالجاری با جدیت در هفت شهرستان ساحلی همچون بندرخمیر، بندرلنگه، جاسک، میناب، سیریک ، قشم و پارسیان در قالب ۱۸ نهالستان موقت ساحلی اقدام به تولید نهال کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: همچنین تعداد زیادی نهال گلدانی نیز در قالب کاشت بذر و قلمه در نهالستان‌های باغو بندرعباس، مَکُران جاسک و بخش خصوصی نیز تولید شده است.

موسوی یادآورشد: در استان هرمزگان با مهیا بودن شرایط آب و هوایی امکان تولید نهال و پرورش آن در تمامی ایام سال وجود دارد و با اشاره به وضعیت خوب بارندگی‌های پیش رو امیدواریم در بحث کاشت نهال در عرصه‌های طبیعی مشکلی وجود نداشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها