رئیس کل دادگستری هرمزگان:

۵۵ زندانی مهریه در هرمزگان آزاد شدند



رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه ۹۵ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سالجاری تاکنون از زندان‌های این استان آزاد شدند، گفت: ۵۵ نفر از مددجویان آزاد شده زندانی مهریه بوده که از بند رهایی یافتند.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی امروز (بیست و هفتم آبان‌ماه)، با اعلام این خبر افزود: ۱۱ نفر از زندانیان آزاد شده نفقه و ۲۹ نفر زندانی مالی بودند.

وی، مجموع بدهی مددجویان آزاد شده را بیش از ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: باتوجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد دیه و پیگیری دستگاه قضایی استان، ۲۹۲ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شاکیان بخشیده شده است.

این مقام قضایی اظهار کرد: همچنین افزون‌بر ۳۶ میلیارد ریال از بدهی این افراد نیز توسط ستاد دیه و بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز از محل سایر منابع و پذیرش اعسار و تقسیط توسط محاکم قضایی تامین شده است.

رئیس هیئت امنای ستاد رسیدگی به امور دیه و حمایت از زندانیان نیازمند هرمزگان همچنین اذعان کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک‌های عامل و صندوق تامین خسارت‌های بدنی بخش دیگری از اقدامات انجام شده برای آزادی این زندانیان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بدهی ۵۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های هرمزگان نیز ضمن تشکیل پرونده از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان استان هرمزگان، پیگیری‌های لازم انجام گرفته است.

قهرمانی با بیان اینکه گذشت شکات و مشارکت نیکوکاران و خیران در طرح‌های ستاد دیه استان می‌تواند کمکی باشد تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده‌های خود بازگردند، از عموم مردم دعوت کرد به میزان توان خود در این اقدام خداپسندانه، مشارکت کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد: ستاد دیه استان بتواند در ماه‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۲ به کمک خیران و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها