مدعی‌العموم در بندرعباس شهروندان ساکن در «مجتمع 450 واحدی نگین» را دریابد

ردپای اعمال نفوذ برای پایمال کردن حق و حقوق مردم



جمعی از شهروندان، ساکن در مجتمع مسکونی نگین واقع در پشت بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با حضور در دفتر صبح ساحل درخواست کردند مناقشه پیش آمده میان آن‌ها و یک پیمانکار، رسانه‌ای شود. این رسانه با در نظر گرفتن اینکه مسئله مذکور زندگی تعدادی از شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است تصمیم گرفت اظهارات آ‌ن‌ها را طبق رسالت خود منتشر کند؛ بنابراین اظهارات زیر گفته‌های یک شهروند به نمایندگی از معترضین می باشد. 
موضوع از این قرار است که شخصی به نام «ف.ا» {پیمانکار} به نیابت از یک شرکت عمرانی واقع در بندرعباس طی سال 1384 برای خرید زمین اقدام می‌کند. وی در این پروژه که به «پروژه نگین» معروف است و پشت بیمارستان شهید محمدی واقع شده، 450 واحد می‌سازد و 200 واحد آن را به یک ارگان تحویل می‌دهد؛ 250 واحد دیگر را نیز طی سال‌های متوالی به مردم عادی {اشخاص} می‌فروشد. ساکنان این 200 واحد طی فواصل زمانی مشخص به طور کامل واحد را از این فرد خریداری می‌‌کنند. 
گفته می‌شود در آن زمان شخص مذکور بودجه کافی برای تکمیل پروژه نداشته است و برای دریافت وام به یکی از بانک‌های عامل مراجعه کرده و مبلغ 10 میلیارد تومان وام دریافت می‌کند. مبلغ وام به طور کامل طی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ به این شخص پرداخت می‌شود و پس از یک الی دو سال، بانک اعلام می‌کند که اقساط پرداخت نشده است. پیمانکار مذکور در این زمان از شرکای خود جدا شده و مبلغ کافی برای پرداخت وام نداشته البته ساکنین بر این باوراند که این فرد علاقه‌ای برای پرداخت اقساط وام نداشته است. در همین اثنا بانک اجراییه‌ای برای اداره ثبت اسناد و املاک صادر می‌کند با این مضمون که طبق قرارداد مشارکت، حدود ۲۵ میلیارد و چهارصد میلیون تومان از شخص ««ف.ا» طلب داریم؛ این پیمانکار بدون در نظر گرفتن اینکه ساختمان‌ها را به مردم فروخته و پول آن را کامل دریافت کرده است، تنها به دلیلی که سند مادر به نام او بوده چهار و نیم و شش دهم دانگ را به نام بانک انتقال می‌دهد. 
فرد مذکور در مقطعی از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۱ برای بعضی از ساکنین قسط بندی می‌کند تا به جای او وام را پرداخت کنند اما برخی از ساکنین معتقدند که پیمانکار باز هم پول را برای خود بر داشته است. در نهایت ساکنین تمام اقساط را پرداخت می‌کنند و هیچ کس بدهکار آقای «ف.ا» نیست. با این حال بانک همچنان طلبکار و مالک ۴.۵ دنگ ساختمان است و حدود سه ماه پیش نامه‌ی‌ تخلیه‌ برای ساکنین می‌آورد که چهار و نیم دنگ از این ساختمان متعلق به بانک است یا باید تخلیه یا باید ملک را از بانک به قیمت روز خریداری کنید و این موضوع باید تعیین تکلیف شود. 
به گفته این شهروند، تعدادی از ساکنین مجتمع نگین در ماه‌های اخیر تجمعی در اعتراض به مناقشه پیش آمده مقابل استانداری هرمزگان انجام دادند که فرد مذکور نیز برای ارائه توضیحات در جلسه استانداری حضور پیدا کرده است اما توضیحات قانع کننده نبوده و به طورکلی جلسه به نتیجه مشخصی نرسیده است. این شهروند مدعی است که افرادی به وضوح از شخص «ف.ا» حمایت می‌کند زیرا او از تمکن مالی برخوردار است. 
یکی از ساکنین مجتمع مسکونی نگین می‌گوید، این پرونده گره‌های دیگری نیز دارد و در شکایتی دیگر بانک عامل محکوم و جریمه شده است. حال عده‌ای از ساکنین واحدها اقدام به ثبت شکایت رسمی در دادگستری استان هرمزگان کردند. مجموع کسانی که این موضوع زندگیشان را تحت شعاع قرار داده به 700 نفر می‌رسد. 250 واحدی که سرنوشت نامشخصی دارند؛ بنابر نامه بانک، اهالی باید مبالغ هنگفتی {تقریبا حدود 800 میلیون تومان} را پرداخت کنند و برای واحدهایی که قبلا پول آن را داده‌اند، هزینه کنند. برخی از ساکنین متاثر از این اتفاق زندگیشان رو به انحطاط رفته است؛ از دعوا و درگیری تا موضوعات طلاق و شوک‌های قلبی و عصبی لذا این شهروندان بندرعباس انتظار دارند فرمانداری بندرعباس و دادستان عمومی با ورود به هنگام و هوشیارانه، این مهم را از زوایای مختلف شفاف و حق و حقوق مردم را مطالبه کنند. 
روزنامه صبح ساحل
«عکس تزیینی است»
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها